رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران:

ساختمان‌های ناایمن به مرجع قضایی معرفی می‌شوند/ واحدهای پرخطر تذکر گرفتند

  • شنبه 22 آذر 1399 ساعت 11:29

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره ایمنی ساختمان‌های سطح شهر توضیحاتی داد.
ساختمان‌های ناایمن به مرجع قضایی معرفی می‌شوند/ واحدهای پرخطر تذکر گرفتند

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به ایمنی ساختمان‌ها در بستر HSE برای شهر تهران اظهار کرد: شهر تهران به عنوان یک کلانشهر دارای ساختمان‌های متعدد و بناهای مختلف است و تونل، پارک‌ها و فضاهای عمومی آن به گونه‌ای هستند که اگر ایمنی هنگام ساخت آن‌ها رعایت نشده باشد، هر کدامشان  می‌توانند تبدیل به یک مشکل بزرگ شوند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: اگر هنگام بهره برداری از هر کدام از این ساختمان‌ها ایمنی مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است مخاطرات بسیاری ایجاد شود و  امنیت شهر و شهروندان به خطر بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که دستگاه‌های نظارتی برای توجه به ساختمان‌های فضای شهری جهت جلوگیری از وقوع مشکلات و مخاطرات چه اقداماتی انجام داده‌اند؟ گفت: سازمان آتش‌نشانی نظارتی مستمر بر ساختمان‌های مختلف شهر دارد و در صورت ریسک پذیر بودن آن‌ها به ساختمان‌ها تذکر می‌دهد.

صدراعظم نوری افزود: آتش نشانی به ساختمان‌های مختلف که ایمنی در آن‌ها رعایت نشده هشدارهای لازم را می‌دهد تا مشکل خود را برطرف کنند و در صورت توجه نکردن مالکان به این هشدارها  مرجع قضایی  نسبت به تعطیلی مجموعه وارد عمل می‌شود. 

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره پایش ساختمان‌های شهر گفت:  تا کنون  ۳۳ هزار واحد مورد پایش قرار گرفته‌اند که  از میان آن‌ها تعدادی واحد بسیار پر خطر شناسایی شده‌اند و از آن‌ها خواسته شده تا نسبت به رفع مخاطرات اقدام کنند. 

وی تصریح کرد:  یکی از اقداماتی که ما در کمیته‌های مختلف شورای شهر آن را دنبال می‌کنیم، بازنگری HSE  و ارتقای این مجموعه برای ایمنی کارکنان، پیمانکاران و  محیط کار است تا به کمک آن سلامت محیطی که شهروندان از آن‌ها استفاده می‌کنند، تضمین شود.

صدراعظم نوری بیان کرد: در همین راستا ناظران باید دقت کنند تا ساختمان‌ها با امنیت کامل ساخته شوند و در بستر آن زیست شهروندان در شهر تهران تأمین شود و مخاطرات به وجود نیایند. 

 


تعداد بازدید : 324

ارسال نظر

ارسال