ساختمان‌هایی که معماری ۲۰۲۰ را متحول می‌کند

  • سه شنبه 20 اسفند 1398 ساعت 15:46

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: معماری در سال ۲۰۲۰، از احداث مراکز درمانی سرطانی گرفته تا موزه‌های زیبا، از آمریکای جنوبی گرفته تا جنوب نروژ در شهرهایی نظیر نیویورک، هنگ کنگ، پاریس و وینیپگ در کانادا تحولی عظیم در هنر را به تصویر خواهد کشید.
ساختمان‌هایی که معماری ۲۰۲۰ را متحول می‌کند

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از اخبار ساختمان، معماری یکی از قدیمی‌ترین هنرهای انسانی است که به جرأت می‌توان گفت با ظهور بشر در کره زمین، پا به عرصه وجود نهاده است. این هنر پا به پای تکامل انسان، سیر تکاملی خود را سپری کرده است و با گذشت زمان با تحولات بسیاری روبرو شده است. معماری، هنر طراحی و ساختن بناها و فضاهای شهری است که با ایده‌های شخصی معمار و اغلب در پاسخ به نیازهای شهری و اجتماعی هر روز شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد.

معماران معروف جهان در چند دهه اخیر بیش از قبل در تلاش برای طراحی پروژه‌ای اعجاب‌انگیز بوده‌اند تا شکل تازه‌ای به این هنر زیبا ببخشند. درحال‌حاضر سازه‌هایی در دست احداث است که بدون شک معماری در دهه ۲۰۱۰ را از تمام دوره‌ها و اعصار متمایز خواهد کرد. این آثار شگفت‌انگیز قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری برسد و رکورد جدیدی در تاریخ معماری جهان رقم بزند. در ادامه به بعضی از این پروژه‌های شگفت‌انگیزی پرداخته می‌شود که توسط معماران مشهور جهان طراحی شده است.

هتل ایس؛ معماران شرکت  Shim-Sutcliffe

هتل ایس واقع در کلانشهر تورنتو در کشور کانادا، یکی از شگفت‌انگیزترین سازه‌های معماری جهان است که به‌زودی افتتاح می‌شود. این هتل در خیابان کمدن تورنتو و در خیابانی بسیار آرام و بی سروصدا قرار گرفته شده است و از ۱۲۴ اتاق تشکیل شده است. معماران شرکت کانادایی Shim-Sutcliffe طراحی این هتل را به عهده داشته‌اند و نمای سازه را با الهام از ساختمان‌های صنعتی و انبارهای اطراف با آجرهای بتنی قرمز رنگ طراحی کرده‌اند و آن‌ها را در قالب‌هایی از جنس فلز بسیار محکم قرار داده‌اند.

راهروی اصلی هتل، یک مرکز فرهنگی بسیار پرشور خواهد بود که از چهارچوب بتنی هتل جدا است و روی رستوران طبقه همکف به طور شناور قرار گرفته است. سازندگان هتل ایس از باز شدن درهای این هتل به روی علاقمندان و عابران کنجکاوی که تا این لحظه از بیرون زیبایی‌های خیره‌کننده آن را نظاره کرده‌اند، تا پایان سال ۲۰۲۰ خبر داده‌اند.

خانه فانوسی؛ توماس هیثرویک

توماس هیثرویک، از معماران بسیار مشهور اهل بریتانیای کبیر با اهداف بسیار بلندپروازانه خود دست به طراحی بسیاری از سازه‌های معروف در نیویورک زده است و به‌خاطر طراحی‌های منحصربه‌فرد خود در ایالات متحده آمریکا به شهرت جهانی دست یافته است. هیثرویک تاکنون پروژه‌های عظیم بسیاری را در نیویورک به اتمام رسانده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به The Vessel، سازه‌ای عمومی و از اماکن گردشگری در محله هادسن یاردز در بخش منهتن، اشاره کرد. درحال‌حاضر، خانه فانوسی در حال ساخت است و در میان سیل خروشان آپارتمان‌های اطراف پارک خطی این شهر واقع شده است.

این خانه از دو آپارتمان جدا از هم تشکیل شده است که یکی از این آپارتمان‌ها ۱۰ طبقه و دیگری ۲۲ طبقه است و این دو ساختمان به وسیله راهرویی بسیار زیبا در زیر پارک خطی نیوریورک به هم راه پیدا می‌کند. پنجره‌های واحدهای مسکونی ساختمان شکلی شبیه به فانوس دارد و به همین منظور این سازه به خانه فانوسی شهرت دارد. ساکنان خانه فانوسی در زیر سقف‌هایی سه متری سکونت خواهند گزید واز خانه‌هایی از جنس سنگ، مرمر، برنز و چوب درخت بلوط برخوردار خواهند بود. برخی از ساکنان خانه فانوسی در واحدهای مسکونی خود تراس‌هایی بزرگ خواهند داشت که فضای این تراس‌ها قرار است با گل‌های زیبای بومی پوشیده شود.

موزه هنری داتونگ؛ نورمن رابرت فاستر

نورمن رابرت فاستر، معمار مشهور بریتانیایی، به همراه گروهی از همکاران خود یک موزه هنری بسیار اعجاب‌انگیز در شهر داتونگ چین طراحی کرده‌اند که در پنل‌های فولادی قرمز آجری محصور شده است. ساختمان این موزه فضایی به مساحت ۳۲ هزار فوت مربع را در برگرفته است و در میدان فرهنگی جدید شهر واقع شده است.

این ساختمان به طور کامل در زیر زمین قرار دارد و تنها پشت بام آن که از چهار هرم تاشده روی یکدیگر تشکیل شده است، روی سطح زمین واقع شده است. این هرم‌ها از ارتفاعی حدود ۴۰ متر برخوردار است تا انواع مجسمه‌ها و آثار هنری بسیار عظیم را به راحتی در موزه جای دهد. مردم چین بیش از یک دهه است که در انتظار افتتاح موزه هنر داتونگ هستند که اخیراً مسئولان از بازگشایی آن تا اواخر سال ۲۰۲۰ خبر داده‌اند.

مرکز هنری اینوئیت؛ Michael Maltzan

کلانشهر وینیپگ در کانادا به زودی میزبان یک مرکز هنری بسیار زیبا در منطقه اینوئیت خواهد بود که توسط معمار مشهور لس آنجلس، Michael Maltzan، طراحی شده است. قرار است در این مرکز هنری بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری، یعنی حدود ۱۳ هزار کار هنری، از هنرمندان شهر به نمایش عموم مردم قرار گرفته شود.

معمار Michael Maltzan پس از سفر به نوناووت، جدیدترین و بزرگ‌ترین قلمروی کانادا و بازدید از موزه‌های سراسر دنیا تصمیم گرفت ساختمانی بی‌نظیر در کلان شهر وینیپگ احداث کند تا حمایت از هنرمندان و پیوند آن‌ها با یکدیگر را به تصویر بکشد. ساختمان هنری اینوئیت از سه طبقه تشکیل شده است و در نمایی درخشان و دندانه‌دار محصور شده است.


تعداد بازدید : 669

ارسال نظر

ارسال