ساختمان پیکسلی در جنوب سائوپائولو

  • یکشنبه 26 شهریور 1396 ساعت 11:12

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: این پروژه برای یک ساختمان 32 خوابه مسکونی واقع در نزدیکی مترو سامو جودا (جنوب سائوپائولو)، بخشی از شرکتی است که از رکود بازار املاک و مستغلات فرار کرده و راه حل ها و مواد غیر معمولی را ارائه می دهد.
ساختمان پیکسلی در جنوب سائوپائولو

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما: این ساختمان در یک مساحت 800 مترمربعی واقع در یک منطقه مسکونی بزرگ است که عمدتاً از خانه های کوچک و ویلاها تشکیل شده است.




این ساختمان ارائه‌دهنده حجم متمایزی به تناسب طرح کلان استراتژیک آن زمان است. با توجه به این منطقه‌بندی، دو بلوک با ویژگی‌های مشابه و حجم مجزا ایجاد شده. بلوک پشتی به اندازه 15 متر در ارتفاع مشخص محدود شده است و به دلیل محدودیت از املاک مسکن موجود از قسمت عقب زمین استفاده شده است.




این بلوک ها با حجم سه برابر و بالاتر، که به‌طور عمودی بر مساحت ساختمان ساخته شده، متصل می‌شود. بلوک بلندتر که حاوی دو واحد دو اتاق خوابه در هر طبقه است، در هشت طبقه مرتب شده است که این امر توجه عابران پیاده در خیابان را جلب می کند.

ترکیبی از رنگ‌های موجود و پنجره های کرکره ای از نمای با مقیاس ساختار خود، ایجاد یک حرکت بصری دارد که چشم نواز است.




بلوک پشتی دارای چهار طبقه است که هر کدام شامل دو واحد دو اتاق خوابه و دو واحد تک اتاق خواب تشکیل می شوند. به این ترتیب، تقاضای بازار پاسخ داده شد، زیرا تعداد افرادی که به تنهایی زندگی می کنند، در سراسر جهان درحال رشد است.

در این فضا، با بهره‌گیری از نمای بزرگ تولید شده توسط بلوک عمودی، از یک پانل بزرگ الهام گرفته شده است و از "هنر پیکسل" و بازی با پالت رنگ انتخاب شده برای پروژه ایجاد شده است. هر دو پانل و هویت بصری این پروژه همراه با معماری داخلی طراحی شده است.




نتیجه کلی، ساختمانی است که در منظر جای خود را دارد و عناصر مختلفی را ارائه می دهد که به کیفیت زندگی ساکنین آن ها نسبت به شهر کمک می کند.


تعداد بازدید : 968

ارسال نظر

ارسال