استفاده از دیوار شیشه ای در یونان

ساختمانی با ترکیب مجسمه سازی و معماری

  • چهارشنبه 28 تیر 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شرکت معماری "نتورک تنس" یک ساختمان بتنی با ترکیب‌های مجسمه سازی و معماری در یونان بنا کرد.
ساختمانی با ترکیب مجسمه سازی و معماری

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از تیترشهر، منحنی خمیده ای که به عنوان یک "روف تراس" دو بر طراحی شده، یکی از ویژگی های منحصر به فرد خانه‌ای جدید است که برای یک خانواده جوان در جزیره یونانی کرت ساخته شده است.

این خانه چهار طبقه در شهر جزیره‌ای هرکالیون، یکی از چهار شهر بزرگ یونان واقع شده که از چشم انداز شهری و اقیانوسی زیبای برخوردار است. این یک نماد بتنی ظریف با منحنی مجسمه‌ای، دیوارهای سوراخدار و سقف های کنسولی است.

شرکت معماری "نتورک تنس" با دیدن یکنواختی و عادت دیوارها، قصد عرضه خورشید را به ساکنان ساحل مدیترانه داشت. درب های هوشمندانه و شکاف‌ها در نمای جنوبی ساختمان، به گونه‌ای زیبا با نور بازی می‌کند. در طبقه اول، یک دیوار شیشه ای در کنج ساختمان، فضای اتاق نشیمن و غذاخوری را مملو از نور می سازد.

این خانه نیز مرز بین داخل و خارج از منزل را مختل می‌کند؛ به گونه‌ای که با این سقف- تراس دوبله، ساکنان می‌توانند از پشت دیوار شیشه‌ای، دسترسی به استخر بیرونی خود داشته باشند. این ساختمان دارای چهار اتاق مجزا است که دو اتاق آن شامل باغچه‌های شخصی هستند.

در مصاحبه‌ای که با یکی از معماران شرکت معماری نتورک تنس انجام شد، در پاسخ به نوع عملکرد شرکت، این‌گونه پاسخ داد:

"شرکت معماری نتورک تنس، با هدف همکاری و کار در زمینه‌های معماری در سال 2004 تأسیس شد. بنا به قوانین آتن، این سازه با محوریت چهار معمار و به ازای هر معمار یک دستیار، کلید خورد. دیوارها در خانه های شخصی و اماکن عمومی همواره در دسترس ما هستند که با هدفی این دو به یکدیگر مرتبط شدند."

این کار در بر دارنده جایزه نخست مسابقات و چندین جایزه دیگر است. جایزه اتحادیه اروپا برای معماری معاصر، جایزه "میس ون روه" در سال 2013، زمان اقامت در شهر های "مگرا و هراکلیون" برای همین جایزه در سال 2015 و 2017 نامزد دریافت جایزه شد. در "کیفیسیا" به ویژه انجمن معماران "هلنیک" و اقامت در مگارا جایزه هاوسر 2016 را به عنوان یکی از بهترین خانه های اروپا در سال گذشته دریافت کرد.  

این خانه در یک محله جدید آرام از شهرهای مدیترانه ای، هرکالیون واقع شده که از مرکز شهر دور نیست. خانه طراحی شده به سفارش یک زوج جوان و دو فرزند کوچک آن‌ها است که در چهار طبقه‌ی مجزا شکل گرفته، در حالی که محوطه نشیمن در طبقه‌ی همکف قرار دارد.


تعداد بازدید : 1544

ارسال نظر

ارسال