ساختمانی که معنایی جدید به نمای آجری بخشیده است

  • دوشنبه 8 آبان 1396 ساعت 17:27

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: الگوی راه راه مانند این نما، از دور نوعی بارکد را در ذهن تداعی می کند.
ساختمانی که معنایی جدید به نمای آجری بخشیده است

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، اگر فکر می کنید نمای آجری قدیمی و از مد افتاده، یا کسل کننده و حوصله سر بر است، با دیدن تصاویر این نمای نفس گیر آجری، نظرتان عوض خواهد شد. غوغایی که این طراحی شگفت انگیز در ترکیب با پنجره های بزرگ در نمای ساختمان بر پا کرده، تحسین برانگیز است.

این ملک که متعلق به دانشگاه Drexel است، در فیلادلفیا ( ایالات متحده) واقع شده است.

شرکت Natso Architects استنلی سیتوویتز( Stanley Saitowitz)  اعتبار طراحی و ساخت این ساختمان شگفت انگیز را در کارنامه ی خود به ثبت رسانده است.

با توجه به معماری کلاسیک شهر فیلادلفیا، معماران نمای آجری را متناسب با محیط برای نمای ساختمان انتخاب کردند و آجر های قرمز از محلی در همان نزدیکی تهیه شد.

استنلی سیتوویتز معمار این پروژه، درباره انتخاب نمای آجری برای این سازه بیان کرد:« پیشینه معماری این ناحیه باعث شد آجر قرمزرا در نما به کار ببریم چرا که یک متریال بومی است و به طور گسترده ای در این ناحیه یافت می شود. اما با ایجاد طرحی پیچیده روی آن، این نما را از سایر نماهای آجری متمایز کردیم.

طبقه اول آن یک محیط دلنشین برای برقراری ارتباط میان دانشجویان و همچنین یک سالن غذاخوری را فراهم کرده است.

همچنین در طبقات بالا سالن های آمفی تئاتر و مراکز گردهمایی و فرهنگی دانشگاه واقع شده که در نتیجه ی استفاده ی معماران از پنجره های بلند و بزرگ در نمای ساختمان، از نور طبیعی طی ساعات روز بهره می برند.





تعداد بازدید : 4978

ارسال نظر

ارسال