مدیرفروش شرکت آلوپن:

سازمان استاندارد دانش لازم را در زمینه در و پنجره و نما ندارد

  • چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت 16:45

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: مدیرفروش شرکت آلوپن گفت: مشکلاتی که در سال گذشته در زمینه تامین مواد اولیه وجود داشت و نیز افزایش بیش از سه برابری نرخ ارز و مواد اولیه، موجب شد که میزان تولید کاهش چشمگیر داشته باشد، به گونه‌ای که شرکت‌های متفرقه داخلی با کیفیت بسیار پایین، از فضای بوجود آمده استفاده کرده و جایگزین شده‌اند. همچنین با وجود اینکه کیفیت محصولات برخی ازکارخانه‌های داخلی در زمینه تولید پروفیل، در و پنجره و نما از بسیاری از شرکت‌های ترکیه‌ای برتر است اما اقدامی در جهت منع واردات صورت نگرفت.
سازمان استاندارد دانش لازم را در زمینه در و پنجره و نما ندارد

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، به‌نقل از فلزات آنلاین، محرم اسماعیل‌پور اظهار داشت: شرکت آلوپن تمام مراحل تولید در و پنجره  شامل اکستروژن، آبکاری و آنادایز، پادرکوتینگ، ترمال بریک و مونتاژ را با دانش فنی روز اروپا در اختیار دارد لذا مسلماً با موانع و چالش‌های بیشتری مواجه است؛ به خصوص در سال گذشته که مشکلات بیش از پیش شد. به‌گونه‌ای که برای تأمین مواد اولیه از طریق بورس با مشکلات بسیاری مواجه شدیم، همچنین نوسانات شدیدی در خصوص قیمت مواد اولیه وجود داشت که تمام فعالیت‌های تولیدی ما را تحت‌الشعاع قرار داد. با اینکه در سال جاری مشکلات تأمین مواد اولیه، تا حدودی برطرف شده است و قیمت‌ها به ثبات رسیده؛ اما هنوز به سهم بازار خود نرسیده‌ایم.

وی بیان کرد: مشکلات تولید و تأمین مواد اولیه و همچنین عدم حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی که تمامی استانداردها را در پروسه‌های تولید رعایت می‌کنند، موجب شده که کشورهای همسایه همانند ترکیه، سهم بازار بیشتری را بدست بیاورند و چندین پروژه در و پنجره و نما در کشور به شرکت‌هایی از ترکیه‌ واگذار شد؛ این امر برای شرکت آلوپن که در سال‌های گذشته، بیش از یک هزار و 200 تن پروفیل خاص به رنگ آنادایز به کشورهای اروپایی (آلمان، هلند و اسپانیا) صادرات داشته است، مناسب و خوشایند نیست و در حال حاضر هم شاهد واردات پروفیل از ترکیه هستیم.

بنگاه‌های اقتصادی کوچک و تازه تأسیس، بازار را آشفته کرده‌اند

مدیرفروش شرکت آلوپن توضیح داد: علاوه بر مشکلات تأمین مواد اولیه، شرایط اقتصادی پروژه‌ها نیز نابه‌سامان شد و بنگاه‌های اقتصادی کوچکی در این مدت ایجاد شده‌اند که بدون پشتوانه فنی و اجرایی و تنها به واسطه امکان تهاتر یا شرایط پرداختی خاص سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند و از اصول حرفه‌ای تخطی کرده‌اند.

اسماعیل‌پور اذعان کرد: شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که دو حالت بیشتر برای ما قابل تصور نبود یا باید در پروژه‌ها با شیوه‌ای که شرکت‌های مذکور پیشنهاد شده بود، حاضر می‌شدیم و یا باید از آن قراردادها صرف‌نظر می‌کردیم. در نهایت مجبور شدیم مسیر دوم را انتخاب کنیم و بخش وسیعی از سهم بازار را از دست بدهیم.

وی تصریح کرد: با صرف‌نظر از موضوع کیفیت پایین مصالح و اجرای در و پنجره و نمای پروژه‌ها، ورود افراد غیرمتخصص به صنعت و عدم رعایت استانداردهای مربوطه، اکثر پروژه‌های تهاتری یا تمام نشده و بلاتکلیف باقی‌ مانده‌اند و یا خارج از انتظارات پروژه و در زمان‌های بسیار طولانی و با مشکلات متعدد به اتمام رسیدند؛ عقیده داریم که این اتفاقات صنعت ما را تحت‌تأثیر قرار داده و از مسیر و اهداف خود تا حدودی منحرف کرده است.

مدیرفروش شرکت آلوپن افزود: شرکت ما با توجه به سوابق و قدمت خود و به عنوان یکی از پیشگامان صنعت و با عنایت به الزامات داخلی خود جهت رعایت استانداردهای روز اروپا، تمامی محصولات تولیدی خود را تحت لیسانس و دانش فنی آلوک ایتالیا تولید می‌کند و کلیه سیستم‌های تولیدی دارای دفترچه تست ریپورت اروپایی است.

اسماعیل‌پور مطرح کرد: طی 15 سال همکاری با شرکت‌های معتبر ایتالیایی (شرکت‌های آلوک و لی لی) و با استفاده از دانش فنی آن‌ها موفق شده‌ایم با رعایت کلیه استانداردهای اروپایی و دستورالعمل‌های شرکت‌های همکار خارجی؛ پروژه‌های عظیم و خاص از جمله جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه امام خمینی،(CIP) ساختمان مرکزی ایرانسل، ساختمان مرکزی بانک گردشگری، مرکز خریدهای پالادیوم، تیراژه 2، مگامال اکباتان، ساختمان مرکزی راه‌آهن و ... با بیش از یک میلیون مترمربع را اجرا و تحویل دهیم و علاوه بر آن پروژه‌های خاص اطلس مال و بیمارستان 1000 تخت‌خوابی مهدی کلینیک و هتل 5 ستاره میزبان بابلسر را در حال اجرا و تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: کارخانجات آلوپن در سال 1353 در زمینی به مساحت 32 هزار مترمربع با زیر بنای 25 هزار مترمربع در شهر صنعتی البرز قزوین تأسیس و فعالیت خود را در حوزه تولید انواع مقاطع آلومینیومی صنعتی و ساختمانی و نیز ساخت انواع در و پنجره و نما آغاز کرد.

مدیرفروش شرکت آلوپن اظهار کرد: این کارخانه دارای دو دستگاه پرس اکستروژن 1800 و 2200 تنی Farrel آمریکا و مجهز به دستگاه پولر و کوره ایجینگ است و خطوط آنادایز آن شامل 18 وان 13 متری با تجهیزات Munk آلمان با قابلیت رنگ‌آمیزی پروفیل با طول 12.5 متر و با ضخامت 30 میکرون است که در نوع خود بی‌نظیر بوده و در نماسازی‌ها به واسطه امکان اجرای دو طبقه‌ای با سه تکیه‌گاه بسیار حائز اهمیت است؛ همچنین رنگ‌آمیزی پودری با تجهیزات Gema سوییس با قابلیت رنگ‌آمیزی پروفیل 14 متری و حداقل 70 میکرون را داراست و فرآیند ترمال بریک کردن پروفیل‌ها با استفاده از تجهیزات Muller آلمان و با رعایت کلیه استانداردهای مربوطه و پلی آمید اروپایی انجام می‌شود و در نهایت برش و مونتاژ انواع در و پنجره و نماها با استفاده از اره‌های تمام اتوماتیک و میزهای متحرک ایتالیایی و با استفاده از دانش فنی و دستورالعمل شرکت Aluk صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: به دلیل مشکلات بانکی و مبادلات ارز و همچنین تحریم‌ها، صادرات ما به کشورهای اروپایی متوقف شده است و در حال حاضر تنها با شرکتی در کویت به صورت غیرمستقیم همکاری و صادرات داریم؛ اما اگر مناسبات بهبود پیدا کند، شرکت ما این توانایی را دارد که میزان صادرات خود را افزایش دهد.

مدیرفروش شرکت آلوپن اظهار کرد: اداره استاندارد در مورد کنترل و تست در و پنجره‌ها و انواع نماها  عملکرد خوبی نداشته است، به گونه‌ای که پروفیل‌های متفرقه از شرکت‌های مختلف را استاندارد اعلام می‌کند؛ این در حالی است که اداره استاندارد آزمایشگاه خاص در این زمینه را ندارد و سال‌ها است که کنترل و نظارتی بر فعالیت‌های شرکت‌های تولیدکننده انجام نمی‌شود.

به داخلی‌سازی قطعات و یراق‌آلات روی آورده‌‌ایم

مدیرفروش شرکت آلوپن تصریح کرد: برخی از قطعات و یراق‌آلات حساس که امکان ساخت و تولید آن در داخل کشور وجود ندارد، وارد می‌کنیم اما قادر به ساخت بخش اعظم قطعات و یراق‌آلات در کشور هستیم و به داخلی‌سازی آن قطعات روی آورده‌ایم.

اسماعیل‌پور اذعان کرد: در زمینه تولید پروفیل شرکت‌های تولیدکننده خوبی در کشور داریم که مطابق استانداردهای اروپایی فعالیت می‌کنند، به همین خاطر، لزومی ندارد که واردات در، پنجره و پروفیل داشته باشیم و باید در ابتدا از واردات محصولاتی که امکان تولید آن در داخل با کیفیت بالا وجود دارد، جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: در شرکت پروفیل‌های صنعتی همانند قطعات پزشکی، صنایع خودرو، آبیاری، روشنایی و لوازم خانگی و تهویه و .. را نیز تولید می‌کنیم و همچنین ماشین‌های آتش‌نشانی که با آلومینیوم ساخته شده است را در شرکت آلوپن همانند نمونه‌های مشابه آلمانی، تولید کرده‌ایم.

مدیرفروش شرکت آلوپن در پایان گفت: با حمایت سازمان‌های ذیربط از تولیدات داخلی استاندارد و با کیفیت و همچنین توجه ویژه به نهایی‌سازی و اجباری شدن استانداردهای مربوط به صنعت آلومینیوم در زمینه تولید و اجرای در و پنجره و نماهای استاندارد، شاهد پیشرفت‌های روزافزون کشور در این بخش خواهیم بود.


تعداد بازدید : 642

ارسال نظر

ارسال