سازه پرورش جلبک

  • یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 ساعت 11:45

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: طرح سازة پرورش جلبک، پتانسیلی برای تولید غذا به‌صورت پایدار در آینده‌ی شهر کپنهاگ است.
سازه پرورش جلبک

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، طرح سازة پرورش جلبک، پتانسیلی برای تولید غذا به‌صورت پایدار در آینده‌ی شهر کپنهاگ است، زیرا جلبک حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسید امینه است.

و تقریباً پنج برابر اسفناج دارای آهن و پروتینی دو برابر گوشت است.

با توجه به پدیده‌ی گرمایش جهانی و کمبود مواد غذایی، طراحی سازه پرورش جلبک پاسخی صحیح برای تامین مایحتاج غذای مورد نیاز برای شهروندان کپنهاگی در آینده خواهد بود. طرح سازه‌ پیچیده شده در ۳۲۰ متر لوله‌ی مارپیچ از مایکروجلبک‌هایی پر شده است که امکان تولید ۴۵۰ لیتر جلبک را در سه روز نمایشگاهی فراهم آورده است. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند از محصولات غذایی جلبک اسپیرولینا در حین بازدید میل کنند. معماری سازه‌ پرورش جلبک در شهر کپنهاگ عبارت است از طرحی خلاق از بیوراکتور گنبدی شکل به ارتفاع چهار متر که توسط شرکت آی‌کی‌یا و دفتر معماری space10 ارایه شده است. سازة پرورش جلبک بیوراکتوی برای تولید غذا و سامانة بسته‌ای است که تولید جلبک را در میزان بالا امکان‌ پذیر کرده است.

هدف طراحان سازه پرورش جلبک

طراحان این سازه‌ پرورش جلبک می‌گویند:« جلبک می‌تواند جایگزین پروتئین در غذای حیوانات، توسعه سوخت‌های زیستی و به‌عنوان راهی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای به‌عنوان روشی برای تصفیه فاضلاب در کپنهاگ باشد.» در نهایت هدف از طراحی پاویون گنبدی شکل پرورش جلبک تولید غذا برای شهروندان در شهر کپنهاگ، کاهش تاثیرات منفی بر روی محیط زیست و استفاده از بیولوژی برای حل بزرگ‌ترین مسائل جهانی، پدیده گرمایش جهانی، است.


تعداد بازدید : 795

ارسال نظر

ارسال