استفاده از سنگ مصنوعی در نمای ساختمان افزایش یافته است

سنگ مصنوعی نمای ساختمان چیست؟

  • سه شنبه 7 آذر 1396 ساعت 12:4

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: یکی از انواع سنگ‌هایی که در نمای ساختمان به کار گرفته می‌شود، سنگ مصنوعی است. گرچه مواد اولیه تولید سنگ‌های مصنوعی از اجزای سنگ‌های طبیعی تهیه می‌شود ولی امکان تعیین رنگ و طرح موردنظر با افزودن رنگدانه‌ها و به‌کار بردن جنس‌های مختلف در سنگ‌های مصنوعی وجود دارد.
سنگ مصنوعی نمای ساختمان چیست؟

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: استفاده از سنگ در نمای ساختمان باعث جلوه دادن به انواع ساختمان می‌شود. اما با توجه به گران بودن سنگ طبیعی و همچنین پایین بودن تنوع آن متریال در دهه 60 قرن بیستم میلادی، نوعی مصالح ساختمانی تولید شد که از همان موقع به سنگ مصنوعی ساختمانی شهرت یافت. این نوع سنگ کاربردهای فراوانی به‌خصوص در نمای ساختمان دارد و می‌تواند جلوه ساختمان با نمای سنگی را دو چندان سازد.

سنگ مصنوعی چیست؟

تکنولوژی تولید سنگ مصنوعی از سال 1960 در ایتالیا پدید آمد و در همان دهه اولین کارخانه تولید سنگ مصنوعی در این کشور شروع به فعالیت کرد. ایده پدید‌آمدن سنگ مصنوعی از آنجا شکل گرفت که طراحان و آرشیتکت‌ها به‌ منظور هر چه زیباتر کردن و چشم‌نوازتر کردن فضاها اعم از فضاهای درونی و بیرونی ساختمان‌ها و کف‌پوش‌ها و محوطه‌سازی‌های بیرونی نیاز به سنگ‌هایی با فاکتورهای مورد‌نظر خویش را احساس می‌کردند به‌علاوه پیشرفت صنعت ساختمان و سلیقه‌های مختلف این نیاز را بیان می‌‌کرد که سنگ‌هایی با طرح‌های مختلف و فاکتورهای فیزیکی و مکانیکی، کیفیت بالا و قیمت مناسب باید در دسترس باشد.




بدین ترتیب با رشد جمیعت جهان و متفاوت‌شدن سلیقه‌ها سنگ‌های طبیعی پاسخگوی این نیاز انسانی و سلیقه‌ای نبودند. لذا ترکیبات مواد برای ساخت سیمای جدید با زیبایی خاص و نمای یکدست و بدون تغییر در رنگ و طرح به کار گرفته شد.

گرچه مواد اولیه تولید سنگ‌های مصنوعی از اجزای سنگ‌های طبیعی تهیه می‌شود ولی امکان تعیین رنگ و طرح مورد نظر با افزودن رنگدانه‌ها و به‌کار بردن جنس‌های مختلف در سنگ‌های مصنوعی وجود دارد.

امکان به‌کارگیری اجزای مختلف از جمله قطعات فلزی، دانه‌های فسیلی، قطعات سنگ‌های قیمتی در ساختار سنگ مصنوعی سبب هر چه زیباتر شدن و منحصر به فرد شدن طرح‌ها ومدل‌های سنگ مصنوعی است. همچنین سطوح مختلفی برای سنگ‌های مصنوعی می‌توان ایجاد کرد.


تعداد بازدید : 4198

ارسال نظر

ارسال