سومین جایزه معماری پارسیان

  • سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 ساعت 8:38

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: اولین نشست هم‌اندیشی رویداد مذکور در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این نشست که با حضور جمعی از معماران و فعالان حوزه معماری برگزار شد کلیات برگزاری سومین جایزه معماری مورد بررسی قرار گرفت. براین اساس سومین جایزه معماری پارسیان با موضوع طرح نمای ساختمان و در سه گروه‌بندی ساختمان‌های تجاری–اداری، مسکونی و ویلایی برگزار شد.
سومین جایزه معماری پارسیان

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما به نقل از روابط عمومی شرکت هونام ابزار، هدف از برگزاری سومین جایزه معماری پارسیان این بوده که طی سالیان گذشته همواره دو جریان موازی در طراحی و ساخت و ساز در حوزه ساختمان در ایران مشغول به کار بوده اند.

دوره اول به تعبیری گروه اقلیت معماری بوده اند که با نگاهی انتقادی و تا حدی انتزاعی نسبت به واقعات جامعه به خلق آثار ارزشمند و با کیفیت در مقیاس خاص و محدود می پرداختند. 

حوزه دیگر که شاید بیش از۸۰ درصد سرمایه ساخت و ساز کشور و شهرها را در اختیار داشته اند با نوعی هدفمندی اقتصادی به ساخت و ساز مشغول بوده اند و به جرأت می توان گفت عامل اصلی شکل دهنده معماری غالب و شهرهای کشور ما بوده اند.

در طی این دوران این ۲ گروه با کمترین ارتباط با هم و بدون بهره مند از توانمند برای همدیگر به فعالیت پرداخته اند.

به نظر می رسد پرده ای آهنی این دو جریان را از یکدیگر ایزوله کرده و نگاهی انتقادی و بازدارنده از تجمیع بردارهای توانمندی این گروه ها در حرکت بر یک سمت هدفمند جلوگیری می کند.

جایزه معماری پارسیان با هدف نزدیک کردن این دو گروه، ایجاد فرصتی برای دیالوگ برای تشریک مساعی و همفکری این دو جریان با دعوت از همه گروه های دو حوزه و صاحبان جریان های حاکم بر معماری ایران در تلاش است تا سمت و سویی نوین به ارتباطات این جریانات بخشیده تا حرکتی نو و رو به جلو را در معماری و شهرسازی آغاز نماید.


  • موضوع جایزه معماری پارسیان: طراح نما اجرا شده
  • برگزار کننده: باشگاه ساختمان پارسیان
  • اسامی داوران محترم:

جناب مهندس ایرج کلانتری

جناب مهندس بهرام شیردل

جناب مهندس پژمان جوزی

مهندس سام تهرانچی 

جناب مهندس کوروش دباغ

دبیر محترم: جناب مهندس افشین حجت

  • مدیر جایزه معماری پارسیان: محمد علی چنگیزپو
  • شرایط شرکت در جایزه معماری پارسیان

به نقل از روابط عمومی شرکت هونام ابزار که از حامیان و برگزار کنندگان این همایش بوده، مراسم اختتامیه این همایش 19 اردیبهشت ماه سال جاری در لواسان برگزار شده که بازدید برای عموم از نمایشگاه جانبی برترین برندهای ساختمان از ساعت 12 الی 4/30 ادامه خواهد داشت.


تعداد بازدید : 1417

ارسال نظر

ارسال