سیستم پلیمری مقاوم‌ساز ساختمان به ایران رسید

  • سه شنبه 12 دی 1396 ساعت 13:4

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: سیستم ساختمانی (Saebi Alternative Building System) SABS توسط مهندس ناصر صائبی، مخترع ایرانی مقیم امریکا به ثبت رسیده است.
سیستم پلیمری مقاوم‌ساز ساختمان به ایران رسید

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: این سیستم نوین که از لایه پلی استایرن منبسط شده (EPS) تشکیل شده، به عنوان یک هسته مهم در همه اعضای ساختمانی شامل دیواره ها، کف و سقف به کار گرفته می شود.



سیستم SABS با یک لایه اسپری شده از مخلوط دقیق ماسه، سیمان، الیاف شیشه و دیگر افزودنی‌ها که هر دو، یعنی لایه پلی استایرن منبسط شده و ملات اسپری شده یک پوسته ساختمانی را ایجاد می‌کنند، تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش ساختمانی SABS قابلیت اجرا وساخت در تمام شرایط آب وهوایی را دارد و از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت اول مربوط به لایه پلی استایرن منبسط شده که به‌عنوان هسته با ضخامتی از2 اینچ تا 16 اینچ (51 میلیمتر تا 406 میلیمتر) و با دانسیته 16 کیلوگرم برمترمکعب تا 24 کیلوگرم برمترمکعب تولید می‌شود که البته وابسته به طراحی سازه و نیازهای عایق کاری محل است. قسمت دوم نیز شامل یک پوشش بتن تقویت شده با ضخامت 25/0 اینچ تا 2 اینچ ( 4/6 تا 51 میلیمتر) و با مخلوطی از سیمان پرتلند نوع 3، ماسه سیلیکا، الیاف شیشه‌ای مقاوم در برابر قلیا و افزودنی‌های مجاز می‌شود.

این سیستم ساختمانی مزایای بی‌شماری برای معماران، سازندگان و مالکان ساختمان‌ها دارد که به برخی از آنها در زیر اشاره می‌شود:

1- وزن سبک: بیشتر حجم این سیستم را پلی استایرن منبسط شده تشکیل می‌دهد که در حدود 95.8 درصد آن هوا است و بنابراین این سازه با وزن هر متر مربع در حدود 2/34 کیلوگرم تولید می‌شود.

2- عایق حرارتی وصوتی

3- مقاوم در برابر زلزله

4- 100درصد قابل بازیافت(سازگار با محیط زیست)

سیستم SABS موفق به دریافت تأییدیه‌های ICC و ASTM از آمریکا شده است. همچنین این سیستم نوین ساختمانی در مناطق مختلفی از امریکا، چین، افریقا و... اجرا شده که به عنوان یک ایده مناسب برای کشورهای در حال توسعه شناخته شده است. این درحالی است که سیستم SABS در ایران جهت دریافت استانداردهای مورد نیاز ارائه شد و امید می‌رود با توجه به وضیعت خانه‌ها در روستاها و مناطق زلزله‌خیز ایران به عنوان یک استراتژی نوین مورد استفاده قرار گیرد.


تعداد بازدید : 1612

ارسال نظر

ارسال