سیناپلازا: نمایی از ∞ تا بی نهایت!

  • چهارشنبه 5 مهر 1396 ساعت 11:16

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: سینا پلازا دفتر اصلی شرکت چینی سینا می باشد. این شرکت عظیم که در Nasdaq هم لیست شده سایت Sina.com و همچنین Weibo که یک سرویس اجتماعی است را راهبری کرده و به بیش از ۸۵ میلیون کاربر در روز سرویس دهی می کند. این پروژه در سطح زمین ۷۶۵۰۰ متر مربع و زیر زمین ۴۸۰۰۰ متر مربع فضا ایجاد نموده است. تقریباً ۵۵۰۰۰ متر مربع فضای اداری وR&D، سالن کنفرانس و فضای برگزاری ملاقات ها، فضایی جهت برگزاری نمایشگاه‌های شرکت، فضایی متعلق به کارکنان شامل امکانات تفریح و اوقات فراغت، سالن غذاخوری و یک سوپرمارکت می باشد. این طرح همچنین انعطاف لازم برای بهره برداری حداکثری از فضا را فراهم می سازد.
سیناپلازا: نمایی از ∞ تا بی نهایت!

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، محل احداث، پارک علم و فناوری Zhongguancun است که مرکز فناوری چین می باشد. این منطقه حتی به Silicon Valley چین نیز معروف است. این پروژه نزدیک به بسیاری از شرکت های عظیم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد. واژه «بی حد و حصر» نمایانگر مفهوم اصلی طراحی این ساختمان است. زیرا این مفهوم در حوزه فناوری رسانه ها و جریان باز اطلاعات موقعیت های بسیاری را در دنیای دیجیتال فراهم کرده و به همین منظور نمای این مجموعه بازتابی از نماد « ∞ » می باشد. دسترسی به محل این ساختمان به دلیل وفور وسایل حمل و نقل عمومی بسیار آسان است. همچنین شهرداری این منطقه اجازه ساخت ساختمان هایی با ارتفاع بیش از ۳۲ متر را نمی دهد.




این ساختمان دو حیاط را در خود جای داده که این مهم برگرفته از میراث معماری چین است. این امر موجب وارد شدن بهتر نور طبیعی در جای جای این ساختمان گردیده است. قسمت مرکزی این ساختمان ‘Eye of Sina’ نام دارد. فضایی باز و مشترک بین طبقات که یک صفحه نمایش ۱۲ متری مخروطی شکل جهت نمایش آخرین اطلاعات و اخبار Sina.com و Weibo در آن قرار داده شده است. گرچه فرم اصلی معماری مجموعه برگرفته از خطوطی مستقیم و صاف است اما خطوط از نظم خاصی در طراحی برخوردار هستند. فرم کلی در قسمت‌های مختلف فشرده، نزدیک به هم و پیچ و تاب دار شده تا ورودی ها، بالکن ها، فضاهای کاری با ارتفاع دو برابر و پنجره های سقفی در قسمت های مورد نظر جای گیرند.




این شرکت برای کارکنان خود اهمیت بسیاری قائل است. به همین منظور ویژگی‌های مقر اصلی شرکت سینا تنها به فضاهای اداری، استودیوهای تلویزیون و امکانات R&D که ضرورت های کاری شرکت هستند ختم نمی شود. یک سری امکانات برای حصول اطمینان از محیط کاری سالم و کارآمد، همانند مرکز تناسب اندام، حمام جهت دوش گرفتن، کتابخانه، غذاخوری کارکنان، درمانگاه و اتاق‌های شیردهی به کودک هم برای تمامی کارمندان در دسترس است.




ورودی شمالی ورودی اصلی و رسمی ساختمان می باشد. ورودی توسط یک تاج منحنی گسترده که به عنوان بخشی از حالت ادامه دار خطوط افقی می باشد ساخته و با زبان معماری شکل گرفته است. در راستای ساخت ساختمانی سبز و کاربر پسند، این ساختمان توانست تا رتبه LEED Platinum  را از آنِ خود کند. انتخاب جهت مناسب برای ساخت ساختمان بسیار مهم است زیرا بر روی میزان ورود نور و میزان دریافت انرژی خورشیدی نقش دارد. نفوذ نور در لابی و فضاهای اداری می تواند از مصرف انرژی برق به شدت بکاهد. پنجره های سقفی نیز به روشنایی راهروهای طبقه بالا کمک می نماید. پنجره های دوجداره به کاربرده شده از نوعی خاص هستند که انرژی موردنیاز جهت سرمایش فضای داخلی را کاهش می‌دهند. همچنین سایبان‌های خارجی به بهترین نحو قرار داده شده اند تا بیشترین میزان سایه را برای نما تأمین نمایند.





تعداد بازدید : 544

ارسال نظر

ارسال