شهرداری می‌تواند نماهای ساختمانی غیراستاندارد را تخریب کند

  • شنبه 23 دی 1396 ساعت 15:47

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: نایب‌رئیس سابق کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۰۰ شورای اسلامی شهرها شهرداری می‌تواند در صورت عدم اجرای نمای ساختمان مطابق بر نظر شورای نما، ساختمان متخلّف را تخریب کند.
شهرداری می‌تواند نماهای ساختمانی غیراستاندارد را تخریب کند

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، تندگویان در یک برنامه رادیویی در بررسی چالش‌ها و خطرات آلودگی بصری شهر تهران، با اشاره به این‌که آلودگی‌های بصری شهر تهران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شورای شهر چهارم بود، گفت: متأسفانه تا قبل از شورای شهر چهارم تهران هیچ قانونی در خصوص نمادهای بصری شهر وجود نداشت، به طوری که در شورای چهارم موضوعی با عنوان نمای بصری سازه مطرح شد.

وی با اشاره به این که امروزه بسیاری از شهرها در سطح کشور دارای شورای نما هستند، عنوان کرد: در‌حال‌حاضر برای ساختن یک ساختمان در شهر علاوه بر مراجعه به نهادهای مربوط به موضوعات فنی و سازه‌ای باید نمای ساختمان نیز در شورای نمای شهر مورد بررسی و تأیید قرار بگیرد.

نایب‌رئیس سابق کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران همچنین در ادامه افزود: بر اساس ماده ۱۰۰ شورای اسلامی شهرها شهرداری می‌تواند در صورت عدم اجرای نما مطابق بر نظر شورای نما ساختمان متخلّف را تخریب کند.

وی همچنین در ادامه افزود: شرکت در شورای نما و اخذ تأییدیه از این شورا برای تمامی پلاک‌های شهری ضروری است.

تندگویان با اشاره به لزوم آزادی معمار در طراحی ساختمان، توضیح داد: نمای ساختمان همواره از دو بخش مهم مصالح و طراحی نما تشکیل می‌شود، بر همین اساس شورای نمای می‌تواند فقط جنس و نوع مصالح مصرفی در نما را بر اساس استانداردهای خود تعیین کند.


تعداد بازدید : 391

ارسال نظر

ارسال