شکل‌گیری کمیته‌های نما طراحان را وارد عرصه ساخت و ساز کرد

  • شنبه 3 اسفند 1398 ساعت 16:55

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: کارگاه و نمایشگاه شهرداری منطقه 18 در راستای کمپین «نما، هویت شهر ما» با حضور جمعی از طراحان و سازندگان برگزار شد.
شکل‌گیری کمیته‌های نما طراحان را وارد عرصه ساخت و ساز کرد

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از صما، کارگاه و نمایشگاه شهرداری منطقه 18 در راستای " کمپین نما، هویت شهر ما " با حضور جمعی از طراحان و سازندگان روز چهارشنبه 30 بهمن‌ماه برگزار شد.

سید محمد فیاض، شهردار منطقه 18 با حضور در این مراسم اظهار داشت: از دیرباز معماران ایرانی بر اهمیت نما تأکید کرده‌اند و این موضوع را می‌توان در آثار فاخر معماری کشور مشاهده کرد.

وی افزود: بر خلاف بخش‌های داخلی که ملک خصوصی افراد به شمار می‌رود. نما حق شهروندان است و باید از معاونت معماری و شهرسازی به خاطر اقدامات مثبتی که در خصوص ارتقای نماهای شهری انجام داده، تشکر کنیم.

شهردار منطقه 18 خاطر نشان کرد: امیدوارم در ادامه بتوانیم با توجه به فرهنگ ایرانی – اسلامی نماهای شهری را ساماندهی کنیم و در محلات نماها را به سمت یکسان‌سازی سوق دهیم.

در ادامه این مراسم مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران نیز اظهار داشت: کمپین نما با هدف دانش افزایی و هم افزایی ذینفعان شکل گرفت و امیدوارم در ادامه با همدلی کارها را به نحو احسن پیش ببریم.

وی با بیان اینکه منطقه 18، هجدهمین منطقه‌ای است که کمپین نما را برگزار می‌کند، افزود: شکل‌گیری کمیته‌های نما باعث شد تا طراحان دارای صلاحیت وارد عرصه شوند و لازم است عملکرد آنها به‌گونه‌ای باشد که سازندگان حتی در صورت نبود کمیته نما سراغ طرح‌های با هویت بروند.

تقدیر از طراحان و سازندگان و اعطای گواهی

در ادامه این مراسم تعدادی از طراحان و سازندگان برتر منطقه 18 با اهدای لوح سپاس تقدیر به‌عمل آمد و به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در کارگاه تخصصی نما اهدا شد.

برگزاری کارگاه های تخصصی

لازم به ذکر است این مراسم میزبان کارگاه های تخصصی با عناوین آسیب‌شناسی نماهای شهر تهران توسط دکتر علی علایی - اجرای نمای آجر توسط دکتر حمید جعفریان و تشریح راهنما و موازین طراحی نما توسط مهندس محمد مهدی عابدی بود.

بازدید از نمایشگاه نما

همچنین فیاض، شهردار منطقه 18 تهران به‌همراه مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان از نمایشگاه جانبی این مراسم بازدید کردند و و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت‌ها و چالش‌های شرکت‌های تولیدکننده قرار گرفتند.


تعداد بازدید : 775

ارسال نظر

ارسال