برای کنترل نور و سایه؛

شیشه‌های پنجره با فرمان صوتی شما کار می‌کنند

  • یکشنبه 10 تیر 1397 ساعت 10:29

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: از این به بعد می‌توانید برای کنترل نور و سایه در محیط کار و زندگی به شیشه‌های نصب شده به شکل صوتی فرمان بدهید.
شیشه‌های پنجره با فرمان صوتی شما کار می‌کنند

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از عصر ساختمان، تولید شیشه‌هایی که در صورت تشدید تابش نور کدر شده و مانع از عبور نور شدید آفتاب می‌شوند، پدیده تازه ای نیست. اما کنترل آنها با فرامین صوتی مسأله‌ای است که کاملا تازگی دارد.

یک شرکت آمریکایی نمونه اولیه شیشه‌های پویایی به نام SageGlass LightZone را تولید کرده که می‌توان سه حالت کدرسازی را برایشان در نظر گرفت.

علاوه بر این یک لایه الکتروکرومیک در شیشه‌های یادشده نصب شده که هم برای ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی قابل استفاده است و هم با انعکاس رنگ‌های مختلف می‌تواند خاصیت تزیینی داشته باشد.

این شیشه با دستیار صوتی هوشمند اکوی شرکت آمازون کاملا سازگاری دارد و می‌تواند قابلیت‌های یادشده را با صدای فرد کنترل کند. شیشه یادشده در سه شکل مختلف و در چهار رنگ متنوع شفاف، آبی، سبز و خاکستری عرضه می‌شود و حداکثر ابعاد آن 152 در 304 سانتیمتر است.

با صدور فرامین صوتی خطاب به این شیشه حتی می‌توانید محلی از منزل که دوست دارید با نور آفتاب روشن شود را مشخص کنید و در این صورت بقیه بخش‌های شیشه کدر باقی می‌ماند تا نور فقط به آن نقطه خاص تابیده شود.

همچنین با صدور دستوری همچون "الکسا از SageGlass درخواست کن تا میزان تابش را کم کند" یا "الکسا از SageGlass درخواست کن تا نور بیشتری بتاباند" می‌توانید برای تاریک و روشن کردن شیشه یادشده اقدام کنید.


تعداد بازدید : 776

ارسال نظر

ارسال