در شورای شهر تصویب شد

صدور پروانه ساختمانی برای پرونده‌های در انتظار تأییدیه «کمیته نما» با اخذ تعهد اقدام سه‌ماهه

  • دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت 12:26

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران گفت: با تصویب طرح «اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اخذ تعهد از مالکین(ذی نفعین) پروژه‌های ساختمانی برای ارائة تأییدیه نمای ساختمان، به‌منظور کاهش ترددهای غیرضروری متقاضیان حوزه شهرسازی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، برای پرونده‌های شهرسازی که تمامی اسناد و مدارک صدور پروانه ساختمانی را ارائه کردند و صرفاً در انتظار تأییدیه نمای ساختمان هستند، با اخذ تعهدات قانونی پروانه ساختمانی صادر می‌شود.
صدور پروانه ساختمانی برای پرونده‌های در انتظار تأییدیه «کمیته نما» با اخذ تعهد اقدام سه‌ماهه

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ایسنا، علی اعطا در تشریح جزییات طرح «اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اخذ تعهد از مالکین (ذی نفعین) پروژه‌های ساختمانی برای ارائه تأییدیه نمای ساختمان به‌منظور کاهش ترددهای غیرضروری متقاضیان حوزه شهرسازی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا» گفت: در 23 دی ماه سال ٩٧ مصوبه‌ای تحت عنوان طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران در شورای شهر به تصویب رسید.

وی گفت: به موجب این مصوبه در ٢٢ منطقه و معاونت شهرسازی و معماری، ٢٣ کمیته نما تشکیل شده که تصویب طرح نمای ساختمان‌ها به‌عنوان بخشی از فرآیند صدور پروانه بر عهده این کمیته‌ها است.

وی تصریح کرد: طبق تبصره ۶ ماده ۴ مصوبه سال ٩٧ درج نمای تایید شده در پروانه عملیات ساختمانی الزامی و صدور پروانه ساختمان بدون درج نمای تایید شده در آن ممنوع است.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه در این شرایط اخیر و به دنبال شیوع ویروس کرونا جلسات کمیته‌های نما تشکیل نمی‌شود، اضافه کرد: اگرچه شهرداری الگویی را برای تشکیل جلسات کمیته‌ها به صورت مجازی در نظر گرفت؛ اما عملاً امکان پذیر نشد و درحال‌حاضر در مناطق با تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها مواجه هستیم که این‌ها تمامی فرآیندهای لازم را طی کرده‌اند و صرفاً به‌دلیل اینکه جلسات کمیته‌های نما تشکیل نمی‌شود امکان گرفتن پروانه برای آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امکان این وجود نداشت که برخلاف مصوبه پیشین خود به شهرداری اجازه دهیم به‌صورت تعهدی عمل کنند، اضافه کرد: با تصویب طرح دو فوریتی«اعطای مجوز به شهرداری تهران برای اخذ تعهد از مالکین (ذی نفعین) پروژه‌های ساختمانی برای ارائه تأییدیه نمای ساختمان به‌منظور کاهش ترددهای غیرضروری متقاضیان حوزه شهرسازی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا» برای دو ماه به‌صورت تعهدی این امر به تعویق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، نهایتاً پس از بحث و بررسی در صحن شورای شهر تهران دو فوریت طرح و کلیات آن با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.


تعداد بازدید : 717

ارسال نظر

ارسال