یک انبوه ساز مسکن:

صنعت ساختمان از تحریم‌ها در امان نبوده است

  • یکشنبه 9 دی 1397 ساعت 16:48

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه صنعت ساختمان از اعمال تحریم‌ها در امان نبوده است، گفت: در طول سال‌های اعمال تحریم‌ها حدود ۵۰ درصد از ظرفیت ساختمان کشور را از دست داده‌ایم و میزان صدور پروانه‌های ساخت نیز کاهش پیدا کرده است.
صنعت ساختمان از تحریم‌ها در امان نبوده است

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از عصر ساختمان، فرشید پورحاجت با اشاره به شرایط اعمال تحریم‌ها و اثر آن بر بازار مسکن اظهارکرد: همانطور که از سال گذشته پیش‌بینی می‌شد رکود تورمی دامن بازار مسکن را بگیرد، اکنون شاهد هستیم که این موضوع دامن‌گیر بازار مسکن شده است.

وی با بیان اینکه رکود تورمی بر بازار مسکن کشور حکم‌فرما است، افزود: این مساله را باید با تدبیر، سیاست و کاملا به صورت علمی حل کرد زیرا مساله رکود تورمی یک اتفاق بزرگ اقتصادی است و تنها به کمک چنین روش‌هایی امکان گذر از آن وجود دارد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با اشاره به دلایل به وجود آمدن رکود تورمی در بازار مسکن، تصریح کرد: از سال 90 تاکنون دو مرحله تحریم را در اقتصاد کشور تجربه کرده‌ایم یا در حال تجربه آن هستیم. دور اول تحریم‌ها که از سال 90 آغاز شد، بر روی صنعت ساختمان کشور اثرگذار بود و در آن سال‌ها شاهد افت شدید صدور پروانه‌های ساخت برای این صنعت درون‌زا بودیم.

پورحاجت ادامه داد: صنعت ساختمان که یک صنعت درون زا است، به وسیله تحریم‌ها مورد هدف قرار گرفته و در این زمینه در طول سال‌های اعمال تحریم‌ها حدود 50 درصد از ظرفیت ساختمان کشور را از دست داده‌ایم و میزان صدور پروانه‌های ساخت نیز کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: روند کاهش صدور پروانه‌های ساخت ادامه پیدا کرده است و شاهد آن هستیم که صنعت ساختمان نیز از اعمال تحریم‌ها در امان نبوده است. اگر در حوزه ساخت و ساز مسکن شرایط تسهیل شود و فضای غبار آلود کسب و کار در حوزه تولید مسکن برای ادامه فعالیت سازندگان فراهم شود، قطعا می‌توانیم از شرایط تحریم‌ها به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن خاطرنشان کرد: متاسفانه نه در تسهیل‌گری و نه در بهبود فضای کسب و کار، گام‌های موثری برای حوزه مسکن برداشته نشده است. در این زمینه باید یک سیاست‌گذاری و برنامه مشخصی را برای حوزه مسکن داشته باشیم تا شاهد رونق این بخش در کشور باشیم.


تعداد بازدید : 790

ارسال نظر

ارسال