وقتی ضایعات، تبدیل به ساختمان می‌شود

ضایعات آلومینیوم کامپوزیت در نما

  • شنبه 24 شهریور 1397 ساعت 11:7

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: این سازه با رویکرد استفاده از مواد دور ریختنی طراحی شده و سعی بر آن بوده تا از ضایعات ساختمانی برای طراحی آن استفاده شود. در نما از ورقه‌های آلومینیوم سوراخ‌دار استفاده شده که پیش از این برای قرار دادن وسایل و صندلی‌ها ایجاد شده بود.
ضایعات آلومینیوم كامپوزيت در نما

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، ساختمانی در بانکوک(تایلند) ازآلومینیومکامپوزیت سفید در طراحی نما استفاده کرده است

این سازه با رویکرد استفاده از مواد دور ریختنی طراحی شده و سعی بر آن بوده تا از ضایعات ساختمانی برای طراحی آن استفاده شود. در نما از ورقه‌های آلومینیوم سوراخ‌دار استفاده شده که پیش از این برای قرار دادن وسایل و صندلی‌ها ایجاد شده بود.

این گروه از طراحان به فکر افتادند تا برای ضایعات ساختمانی موارد استفادة دیگری بیابند.

بعد از تحقیقات، آنها آلومینیوم کامپوزیت را به دلیل ارزانی و راحتی در استفاده برای نما انتخاب کردند. به‌دلیل اینکه آلومینیوم کامپوزیت از انتقال مستقیم گرما و سرما و نور جلوگیریی کرده و کیفیت خود را تا سال‌ها حفظ می‌کند.

برای این طراحی به یک تغییر دیدگاه و کاربری نیاز بود تا بتوان از حفره‌های موجود در ورقه‌ها در طراحی نما بهره برد. همچنین استفاده از دیگر ضایعات ساختمانی در بانکوک مانند ضایعات چوبی در دستور کار قرار گرفت. نتیجه نه فقط طراحی نمای ساختمان، بلکه ساخت طیف وسیعی از وسایل مانند مبلمان با استفاده از این مواد دور ریختنی شد.


تعداد بازدید : 2292

ارسال نظر

ارسال