ضرورت آگاهی‌بخشی عمومی از کارکرد پنجره‌ها در دوران کرونا

  • چهارشنبه 19 آذر 1399 ساعت 15:28

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: پنجره‌ها با وجود آنکه به اذعان بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان، نقش و کارکردی تعیین کننده در جلوگیری از خطر شیوع کرونا در فضاها و اتاق های بسته دارند اما به نظر می رسد در زمینه اطلاع رسانی و ضرورت آگاهی بخشی عمومی نسبت به این مهم تا حدودی کوتاهی شده است.
ضرورت آگاهی‌بخشی عمومی از کارکرد پنجره‌ها در دوران کرونا

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به نقل از ایرنا، مطالعات و تحقیقات پزشکی نیز نشان می دهد که ضرورت تهویه هوای مناسب و باز کردن منظم و مداوم پنجره ها در فضاهای بسته و اماکن سرپوشیده عمومی مقدم بر ماسک زدن است.

از نظر کارشناسان و متولیان امر بهداشت و درمان حتی چنانچه در جمعی و در یک اتاق بسته ، پنجره ها باز نشود و تهویه هوا صورت نگیرد این ماسک زدن ها بدون شک بی معنا و بلکه بی تاثیر است.

بر اساس تحقیقاتی که وزارت بهداشت انجام داده: استفاده از تهویه هوای طبیعی مانند باز کردن مداوم و منظم در و پنجره ، انجام اقدامات کنترلی مدیریتی مانند محدود کردن تعداد افراد و مدت زمان حضور آنها در محیط‌های بسته و نوع رفتارحفاظتی افراد مانند فاصله‌گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت دست و استفاده از ماسک‌های تنفسی برای کاهش انتقال ویروس در چنین محیط‌هایی بسیار مؤثر است.

بر اساس این تحقیق در محیط‌ های بسته‌ای که مجهز به سیستم‌های تهویه مطبوع نیستند و در فصول سرد برای گرم ‌کردن محیط از بخاری، شومینه یا رادیاتور استفاده می‌کنند  برای جابه ‌جایی هوا در این محیط ‌ها از تهویه طبیعی استفاده شود.

با باز کردن در و پنجره، یا پنجره‌های روبروی هم به صورت همزمان در ساعت‌های مشخصی از روز به افزایش کیفیت هوا و کاهش احتمال انتقال بیماری کمک خواهیم کرد.


تعداد بازدید : 376

ارسال نظر

ارسال