طراحی اتاق نمک، همه چیز درباره این سازه های متفاوت!

  • شنبه 4 مرداد 1399 ساعت 15:55

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شاید چندان عجیب به‌نظر نرسد که سنگ های مرمریت، گرانیت، تراورتن و ... از معادن مربوطه استخراج شوند، برش پیدا کنند و در ساختمان‌ها بکار روند؛ چراکه عموماً نگاهی که افراد به این سنگ‌ها دارند، به کار رفتن همیشگی این سنگ‌ها در نمای ساختمان‌هاست. اما معمولاً برای افراد جالب است که از معدن نمک، سنگ نمک استخراج شده و با آن سازه‌ها و دکوراسیون‌های داخلی ساخته شود که خواص مفید و منحصر به فردی دارند.
طراحی اتاق نمک، همه چیز درباره این سازه های متفاوت!

 

 

باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از چیدانه:

  • سنگ نمک در دکوراسیون

سنگ نمک به‌علت ساختار کریستاله، منظم و مخصوصی که دارد می‌تواند نور را از خود عبور دهد و این خصوصیت سنگ نمک کاربردی ویژه در زیباسازی فضاهای دکوراسیونی دارد. نورپردازی‌های متنوع و نیز انواع رقص نور در پشت سازه نمکی، آنها را واقعا زنده کرده، گویی به آنها روح می بخشد که تماشای آن برای هر نگرنده ای حقیقتا چشم نواز و زیباست.

  • تنوع رنگی سنگ‌های نمک

علت تنوع رنگ سنگ‌های نمک صنعتی، وجود کمپلکس‌های متنوع عناصر مختلف فلزات واسطه در آنهاست؛ نیز پررنگ و یا کمرنگ بودن این رنگ‌ها بستگی به میزان تراکم این کمپلکس‌ها در سنگ نمک دارد. وقتی دیواری از جنس طبیعت می‌سازید، ذات اصیل طبیعت را آزاد می‌گذارید تا تنوع رنگ‌های خود را به چشمان شما هدیه دهد و نور را به‌میزان غیریکنواخت از خود عبور دهد که به‌صورت طبیعی، بی‌نهایت خیره‌کننده و بی‌نظیر است.

  • اتاق نمک چیست؟

اتاق نمکی، یا دیوار نمکی و یا سالن های نمکی و ... سازه‌هایی است که درون آنها از نمک استفاده شده است؛ ساخت سازه نمکی پس از فاز نازک کاری ساختمان و پاکیزگی کامل آن از گرد و غبار انجام می‌شود؛ این سازه‌های به نوعی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند که اثرات درمانی دارند. استفاده از این سازه‌ها در هتل‌ها و مراکز گردشگری، محیط‌های ورزشی، سالن‌های یوگا، سلامتکده‌ها، تفرجگاه‌ها، ویلاها، برج‌ها، ساختمان‌های مارک‌دار، سایر فضاهای لوکس تجاری و مسکونی و... جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

یکی از زیباترین چشم‌اندازهای کاوش بشری در مسیر پیشرفت علوم مدرن، تطابق و هماهنگی اکتشافات جدید با مبانی علوم کهن و دستاوردهای تجربی و صحیح بشری در زمان قدیم بدون دستیابی آنان به دانش و تکنولوژی امروزی است. هم تجارب مختلف علوم کهن و هم دانش و تکنولوژی جدید ثابت می‌کنند که تمامی موجودات و اشیاء در جهان آفرینش به نوعی بر روی هم تأثیر می‌گذارند. انسان از دیرباز ارتباطی ناگسستنی با نمک داشته است. با توجه به اصالت ارتباط انسان با طبیعت و نیز تأثیر آن بر سلامت جسم و روح او، سازه‌هایی از جنس طبیعت می‌توانند در ایجاد آرامش و احساس خوب در انسان بسیار مفید و موثر باشند.

دیوار نمک یا اتاق نمکی که از سنگ نمک ساخته می‌شود، همچون ساختمان‌های چوبی و یا کاهگلی و خشتی، در مقایسه با ساختمان‌های بتنی، سیمانی و سنگی می‌توانند ارتباط کهنه و فرسوده شده انسان امروزی با طبیعت را دوباره از نو تازه کنند. به عبارتی انسان گمگشته در دنیای صنعتی و مدرن امروز، هر زمان که به آغوش مهربان مادر خویش یعنی طبیعت باز می‌گردد، گویی خود را دوباره از نو یافته و به آرامش و نشاطی وصف ناپذیر دست می یابد... نمک و سنگ نمک یکی از جلوه‌های طبیعت بکر و زیبا در اعماق زمین است که بسیار مورد توجه انسان امروزی قرار گرفته است.

 

  • درباره طراحی انواع اتاق نمک

برخی از شاخه‌های علم مدرن که به بررسی انرژی‌های حیاتی تمامی اشیاء و پدیده‌ها در جهان هستی می‌پردازد و تا حد بسیار زیادی با علوم شرقی (حکمت مشرق زمین، مزاج شناسی، آئین یوگا و...) انطباق دارد، ثابت کرده است که میزان بالای سطح انرژی حیاتی نمک همچون میزان انرژی حیاتی خورشید، می تواند به انسان انرژی قابل توجهی بخشد.

  • عوامل مؤثر در طراحی اتاق نمک

ساخت اتاق نمکی طبق سلیقه کارفرما بسته به میزان بودجه، نوع سلیقه، نحوه استفاده و نیز هدف از داشتن فضای نمکی می‌تواند بسیار متنوع و متفاوت باشد. سلیقه افراد در برخی مواقع داشتن اتاق نمکی لوکس، مدرن و امروزی است و در برخی مواقع نیز سلیقه آنان بهره‌مند شدن از اتاق نمکی سنّتی با هدف نمک درمانی و استفاده بهینه از تمام فضاهای اتاق نمکی است.

کف اتاق نمکی می‌تواند بسته به سلیقه کارفرما پوشش‌های متفاوتی از نمک باشد و یا با متریال دیگری مفروش شود.

  • رنگ سنگ‌ها
  • نوع نورپردازی
  • تنظیم دمای اتاق
  • تجهیزات اتاق
  • و حتی نوع زیرسازی اتاق پیش از ساخت

همگی بسته به سلیقه و سفارش کارفرما دارد.


تعداد بازدید : 1967

ارسال نظر

ارسال