طراحی آسمانخراش با نمای چوب و شیشه و بافت سبز

  • شنبه 27 مرداد 1397 ساعت 9:39

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: طراحی آسمانخراش ملبورن استرالیا توسط استودیو طراحی UN انجام شده که به مجموعه‌ای از عملکردهای متنوع مانند: فضای تفریحی، خورده فروشی، دفاتر اداری واحدهای مسکونی، هتل و فضای نمایشگاهی تبدیل شده است. ارائه تمام کاربری‌های فوق درون یک ساختمان مرتفع، نیازمند ارتباط فضایی عمودی نسبت به طراحی پلان فاز 1 انجام شد. آسمانخراش‌های ملبورن مجموعه‌ای از فریم‌های فضایی است که بین عرصه‌های داخلی و خارجی متمرکز شده که یک کالبد متخلخل را نسبت به خیابان‌های اطراف ایجاد کرده است. به واسطة مرتفع‌شدن همزمان ساختمان‌ها، محدوده بین مجموعه‌ها و خیابان گسترش یافته است.
طراحی آسمانخراش با نمای چوب و شیشه و بافت سبز

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، طراحی نما آسمانخراش‌ها با ترکیب متریال چوب و شیشه و عناصر معماری پایدار، جزء ستون فقرات این پروژه می‌باشند. پیچش نمای آسمانخراش‌ها از چوب و شیشه و بافت سبز، یک ژست مایع و روان را به کالبد مجموعه بخشیده است که پیوندی بی‌انتها بین پروژه و تمام عناصر موجود در محدوده اطراف دو آسمانخراش می‌باشد. با وجود اینکه ساختمان‌ها به‌عنوان یک هسته عمودی در منطقه معرفی شده‌اند، اما چرخش فضاهای مسکونی بر روی تار و پود پیش تنیده نما ساختمان در گسترش فضای بصری افقی مجموعه عمل نقش داشته است.

طراحی لژ و فضای بالکنی پشت ساختمان یکی از مهم‌ترین فضاهای مجموعه بوده که برای دسترسی عموم تعبیه شده است. این ضلع از ساختمان شامل بازار، مغازه‌های تجاری و یک پارک برای مراجعه کنندگان و ساکنین می‌باشد. البته تراس‌ها به‌واسطه متراژ گسترده و پوشش گیاهی سبز به پارک تفریحی اختصاصی واحدهای مسکونی تشبیه شده‌اند. تراس‌های پله‌ای و پلت‌فرم هر طبقه نمایه منحصربه‌فرد و متنوعی را به بازدید ساختمان از سطح خیابان نسبت به فضاهای تجاری، تفریحی و باغ عمومی ارائه می دهد.

آسمانخراش ملبورن یک مجموعه چند عملکردی است که قابلیت ارائه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری را دارد. طبق گفته معماران: " این مجموعه یکی از سرمایه‌های فرهنگی استرالیاست و برای بهبود برگزاری برنامه‌های هنری گسترش یافته است. آسمانخراش‌های ملبورن نشانه شهری محدوده جنوبی شهر به‌شمار می‌روند تا جایگاهی جدید برای فرهنگ و هنر خلق گردد." تراس‌های لژ مخصوص دارای سیستم های صوتی و تصویری پیشرفته‌ای می‌باشند که برای نصب و راه‌اندازی انواع فستیوال‌های فرهنگی و هنری موقت تعبیه شده اند.


تعداد بازدید : 994

ارسال نظر

ارسال