طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از شیشه رنگی

  • یکشنبه 2 آذر 1399 ساعت 12:24

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شیشه به عنوان عضو جدا نشدنی مصالح ساختمان، در ایران و جهان شناخته شده است و در سال های اخیر، با پیشرفت صنایع تولید شیشه و افزایش ساخت و ساز، به شکل های مختلفی تولید می شود.
طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از شیشه رنگی

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ایلنا، وقتی سخن از شیشه رنگی به میان می آید، در ذهن همه ما به طور ناخودآگاه، تصویر عمارت های قدیمی با پنجره های زیبایشان نقش می بندد. یک نمونه بارز از این طراحی، در مسجد نصیرالملک شیراز دیده می شود که هزاران سال است گردشگر و توریست خارجی را به ایران می کشاند تا این تلفیق رویایی از هنر دست با نور و رنگ را از نزدیک نظاره گر باشند. امروزه از شیشه رنگی به روش های متنوعی برای زیباسازی دکوراسیون داخلی استفاده می شود و یکی از پر کاربردترین انواع آن، شیشه رنگی است که به دو صورت سنتی و مدرن به کار گرفته می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با شیشه رنگی و کاربردهای آن در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا کنیم.

انواع شیشه رنگی

شیشه به عنوان عضو جدا نشدنی مصالح ساختمان، در ایران و جهان شناخته شده است و در سال های اخیر، با پیشرفت صنایع تولید شیشه و افزایش ساخت و ساز، به شکل های مختلفی تولید می شود. شیشه رنگی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و با توجه به تنوع کاربرد آن به صورت سنتی و مدرن در ساخت و ساز، ظروف، کابینت ها و غیره در انواع مختلفی به بازار عرضه می گردد. برای اینکه بدانیم چگونه از شیشه رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنیم، باید اول با انواع آن آشنا شویم.

شیشه لاکوبل رنگی

شیشه لاکوبل که به دو صورت براق و مات به بازار عرضه می گردد، با توجه به مواد با کیفیت و انعکاس رنگین کمانی نور به داخل، معمولا برای فضاهای داخلی ساختمان ها استفاده می شود. از این نوع شیشه می توان در طراحی مبلمان، میز و همچنین پارتیشن برای جداسازی فضاهای اداری و یا حمام استفاده کرد. مقاومت بالا و جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرما، مواردی هستند که این نام تجاری را به یکی از محبوب ترین انواع شیشه رنگی تبدیل کرده است. همچنین انعکاس بیشتر نور توسط این نوع شیشه ها باعث می شود فضای داخلی بزرگتر و دلباز تر به نظر برسد و این موضوع جذابیت دکوراسیون داخلی را دو چندان می کند.

شیشه دکوراتیو رنگی

شیشه رنگی دکوراتیو، نوع دیگری از شیشه است که علاوه بر دکوراسیون داخلی، در نمای ساختمان ها و فضای تراس نیز استفاده می شود. از این نوع شیشه به دلیل مقاومت بالا، در بخش های مختلفی از دکوراسیون نیز می توان استفاده کرد. شیشه رنگی دکوراتیو جای شیشه های سنتی بازار را گرفته است و اخیرا در طراحی های مدرن به کار گرفته می شود و بیشترین کاربرد آن در ساخت پنجره و درب های شیشه ای است.

شیشه لمینت رنگی

این نوع شیشه ایمنی، از روی هم قرار گرفتن چند لایه شیشه به همراه لایه ای میانی به نام PVB تشکیل می شود. این لایه که مقاومت شیشه را چند برابر می کند، محافظی قوی در برابر اشعه UV نیز است. از این رو مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار گرفته است. شیشه لمینت رنگی با ضخامت 3 الی 6 میلی متر در بازار یافت می شود و به دلیل نوع طراحی چند لایه ی آن، در اثر ضربه و شکستگی، فرو نمی ریزد. از این رو در طراحی فضاهای امنیتی، کاربرد ویژه ای دارد.

شیشه رنگی بین کابینت

یکی از کاربردهای اصلی شیشه رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از آن در فضای بین کابینت ها است. استفاده از این نوع شیشه، روح تازه ای به فضای آشپزخانه می بخشد و می تواند یک ایده ی خلاقانه و در عین حال ساده، برای از بین بردن بی حسی و یکنواختی آشپزخانه باشد. طراحی این شیشه ها به گونه ای است که می تواند در برابر حرارت شعله گاز مقاوم باشند و جایگزین مناسب کاشی و سرامیک شوند. یکی دیگر از مزایای این محصول نیز نظافت و پاک کردن ساده آن است. که بر محبوبیت آن افزوده است و به زودی با واردات گسترده ماشین های تولید کننده این نوع شیشه رنگی به داخل کشور، شاهد رونق به کارگیری آن و جایگزینی آن با کاشی و سرامیک خواهیم بود.

شیشه رنگی دیوار پوش

شیشه رنگی دیوارپوش علاوه بر زیبایی بصری و کاور کردن فضاهای داخلی، نصب و نظافت بسیار آسانی دارد. از کاربردهای این دیوارپوش شیشه ای طراحی دکوراسیون داخلی بزرگ و دلباز تر نشان دادن محیط به دلیل انعکاس نور می باشد.

این نوع شیشه های مدرن، می تواند جایگزین کاغذ دیواری و همچنین سنگ و سرامیک روی دیوار ها شود و جذابیت دکوراسیون داخلی را چند برابر کند. این دیوارپوش ها کاملا شفاف و براق بوده و گرما و سرما را از خود عبور نمی دهند، همچنین در رنگ های متنوعی تولید می شوند. از دیوارپوش شیشه ای بیشتر در فضاهای اداری و نمایشگاهی استفاده می شود.

 

جمع بندی

شیشه رنگی از کاربردی ترین و پرفروش ترین انواع شیشه و آینه است که امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان استفاده می شود.

شیشه های رنگی انواع مختلفی دارند که با توجه به کاربرد، رنگ و اندازه آن قیمت گذاری می شود. برای انتخاب و خرید بهترین شیشه رنگی باید مشاوره مناسبی در این زمینه داشته باشید و با افراد حرفه ای در مورد نوع شیشه و نصب آن در محل مشورت داشته باشید.

 


تعداد بازدید : 403

ارسال نظر

ارسال