طراحی فروشگاه با نمای چوبی مرموز در شمال ایران!

  • سه شنبه 10 بهمن 1396 ساعت 17:24

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: در معرفی پروژه برجسته امروز به سراغ یک پروژه طراحی مرکز خرید لباس در شمال کشور رفتیم. فروشگاه فامیلی سنتر بازسازی پر چالش یک فروشگاه قدیمی به مساحت ۳۳۰ متر در استان مازندران است که فرم اصلی نمای این فروشگاه الهام گرفته شده از اشکال شکسته و زاویه دار سقف های شیروانی بناهای بومی شمال کشور می باشد. با نماوین همراه باشید...
طراحی فروشگاه با نمای چوبی مرموز در شمال ایران!

باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از چیدانه، در معرفی پروژه برجسته امروز به سراغ یک پروژه طراحی مرکز خرید لباس در شمال کشور رفتیم. فروشگاه فامیلی سنتر بازسازی پر چالش یک فروشگاه قدیمی به مساحت ۳۳۰ متر در استان مازندران است که فرم اصلی نمای این فروشگاه الهام گرفته شده از اشکال شکسته و زاویه دار سقف های شیروانی بناهای بومی شمال کشور می باشد.

مشخصات عمومی طراحی فروشگاه فامیلی سنتر.

کانسپت و ایدة اصلی و اولیه طراحی فروشگاه لباس از بافت و متریال سنتی شمال ایران گرفته شده است، چوب لمبه‌کوبی شده و فرم‌های شکسته و زاویه‌دار که در اکثر سقف‌های شیروانی بناهای بومی شمال کشور دیده می‌شود در کنار استفاده از مصالح بومی از جمله نقاط قوت این پروژه و ایده ی اولیه ی طراحی فروشگاه فامیلی سنتر می باشد.


روند و چالش‌های طراحی فروشگاه فامیلی سنتر

مهمترین چالش پروژه طراحی فروشگاه فامیلی سنتر عدم توافق مالک ساختمان برای نصب و الحاق هرگونه پیچ و یا میخی روی نمای ساختمان اولیه بود، لذا برای حل این موضوع استفاده از یک پوسته کلی برای نما را در نظر گرفتیم که چندین مزیت داشت:

1.      نخست آنکه خواسته مالک بنا به خوبی رعایت می شد.

2.      مزیت دوم آنکه ۳۰ متر دیوار به دیوارهای داخل فروشگاه جهت نمایش پوشاک اضافه می‌شد.

با این روش مشکل کمبود دیوار در فضای داخلی رفع شد و به سادگی خواستة مالک بنا نیز برطرف شد.

همان طور که گفته شد برای طراحی نمای این فروشگاه شاخص از متریال چوب لمبه کوبی شده که یکی از متریال‌های سنتی کشور است استفاده شده است. اگر شما هم قصد استفاده از چوب نما برای پروژه خود را دارید، ترمووود یکی از انواع مصالح پرکاربرد در نماسازی چوبی و طراحی فضای داخلی می باشد، چوب ترمووود طی فرآیند خشک کردن چوب در برابر بخار آب و گردش هوا به دست می آید و مقاوت بالایی دارند؛ به همین دلیل امروزه برای طراحی فضای داخلی و نماسازی‌های مدرن طرفدارن بسیاری را به خود جلب کرده است.

نقطه ی عطف طراحی فروشگاه فامیلی سنتر




نقطة عطف طراحی فروشگاه لباس فامیلی سنتر را می‌توان نمای آن دانست چرا که  امکان تغییر و دست بردن در نمای ساختمان از طرف مالک وجود نداشت و نمای سابق این بنا چهرة نازیبایی داشت، انتخاب یک پوسته برای این بنا باعث بر انگیختن حس کنجکاوی مخاطبین و رهگذران آن شد، به طوری که طبق آمار در مدت دو روز صد در صد  مراجعین به خاطر فرم، شکل طراحی و کنجکاوی‌شان داخل این فروشگاه شده بودند.


تعداد بازدید : 3616

ارسال نظر

ارسال