طرح برگزیده مسابقه طراحی مسکن موقت برای زلزله‌زدگان

  • یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 14:26

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: معماری و طراحی این مسکن موقت توسط Barberio Colella ARC انجام شده که مردم محلی خودشان می توانند این خانه‌ی موقت را در عرض یک دقیقه برپا کنند.
طرح برگزیده مسابقه طراحی مسکن موقت برای زلزله‌زدگان

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: معماری و طراحی این مسکن موقت توسط Barberio Colella ARC  انجام شده است. مردم محلی خودشان می‌توانند این خانه‌ موقت را در عرض یک دقیقه برپا می‌کنند. این پناهگاه‌های سبک را می‌توان به سادگی با مصالح ارزان قیمت بومی ساخت و با سیستم‌هایی از قبیل سیستم جمع‌آوری آب باران و پانل‌های خورشیدی مجهز کرد. زلزله 5.2 ریشتری که در تهران رخ داد، بهانه‌ای شد تا طرح برگزیده مسابقه طراحی مسکن موقت Ikuku  که در زمان زلزله نپال بود، در سایت قرار دهیم.. با نماوین همراه باشید...









طرحی که در این بخش قصد ارائه‌ آن را داریم دارای سطوحی ضدآب است و از سازه‌ای از چوب بامبوساخته شده که به راحتی نصب و توسعه می‌یابد و برای نصب و ساخت آن نیازی به تکنولوژی‌های پیچیده و افراد متخصص نیست. این ایده ایست که برای سازه‌های موقت از مصالح بومی منطقه باید استفاده شود و پیاده‌سازی آن توسط خود مردم به راحتی صورت بگیرد.


سازه‌ی پناهگاه سازه‌ای انعطاف‌پذیر است به‌طوری که به کمک ستون‌های X شکل بامبو باز و بسته می‌شود بنابراین مساحت آن از 4 تا 11/7 مترمربع متغیر بوده و 4 تا 10 نفر را می‌تواند در خود جای دهند. این پناهگاه به صورت پیش‌ساخته در خارج از محل ساخته می‌شود و چون قابلیت باز و بسته شدن را دارد به صورت بسته و فشرده در هواپیما حمل شده و به سایت منتقل می‌شود و در سایت ساکنان به راحتی می‌توانند آن را مطابق نیاز خود توسعه دهند. برای عایق‌بندی از پشم شیشه استفاده شد. این پشم شیشه از کاپشن‌های کهنه‌ای که توسط خیرین اهدا شده بود تأمین شد.





تعداد بازدید : 1638

ارسال نظر

ارسال