طرح‌های ساختمانی با کاربری مدرسه‌سازی به رقابت گذاشته می‌شوند

  • شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 10:34

اخبار => اخبار

باشگاه در و پجره و نما:‌ مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، اولین دوره مسابقه «ساختمان آینده» را با کاربری مدرسه‌سازی برگزار می‌کند. در این مسابقه طرح‌های مربوطه در پنج بخش به رقابت گذاشته می‌شوند.
طرح‌های ساختمانی با کاربری مدرسه‌سازی به رقابت گذاشته می‌شوند

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ایرنا، ساختمان آینده، ساختمانی است که فناوری‌ها و رویکردهای نوظهور در طراحی و ساخت‌ آن به‌کار رفته باشد. مسابقه در دو بخش برگزار می‌شود؛ بخش نخست مسابقه با محوریت معماری و با درنظرگرفتن سه شاخص سازه، هوشمندسازی، انرژی و تأسیسات بین اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار می شود که مرحله طراحی آثار از یکم اسفندماه آغاز شده و تا آخر خرداد ۱۴۰۳ پایان می‌یابد و طی آن طرح برتر توسط هیأت داوران برگزیده و در سایت مسابقه اطلاع‌رسانی می‌شود.

بخش دوم نیز شامل مسابقه‌ای است که میان متخصصان سه رشته سازه، هوشمندسازی، انرژی و تأسیسات ساختمان به‌طور مستقل برگزار می‌شود تا مناسب‌ترین طرح برای طرح برگزیده مرحله اول به‌دست آید.

محصول نهایی فرایند مسابقه، مدرسه‌ای خواهد بود که طرح‌های معماری، سازه، انرژی و هوشمندسازی آن نتیجه رقابت صدها گروه تخصصی و قضاوت چندین متخصص خبره برای برگزیدن بهترین طرح است.

مسابقه «ساختمان آینده (با کاربری مدرسه)» به لحاظ محتوایی «مسابقه طراحی تفصیلی»، به لحاظ نوع و دامنه شرکت کنندگان «آزاد ملی» و از لحاظ مرحله و نحوه داوری «یک مرحله‌ای» است.

از میان طرح‌های رسیده به دبیرخانه مسابقه حداکثر سه طرح در بخش اول مسابقه و سه طرح در بخش دوم مسابقه برگزیده و رتبه‌بندی خواهند شد و جوایزی به آنها تعلق خواهد گرفت. جایزه برگزیدگان بخش اول درمجموع چهار میلیارد ریال است و به آثار برتر در مرحله دوم نیز درمجموع مبلغ ۶ میلیارد ریال جایزه نقدی اهداء خواهد شد.

متخصصان علاقمند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌‌نام، به پایگاه اینترنتی دبیرخانه مسابقه به نشانی www.futurebuilding.ir مراجعه کنند.

 


تعداد بازدید : 235

ارسال نظر

ارسال