علت استفاده گالوانیزه در درب و پنجره upvc چیست؟

  • سه شنبه 23 آبان 1396 ساعت 17:14

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: بیشترین مشکل پنجره دوجداره مبنی بر تغییر حالات بر اثر نشست فشار و ساختمان است به صورتی که بعد از نصب و اجرا پنجره دوجداره با گذشت زمانی کوتاه بر اثر نشست و یا فشار ساختمان، پنجره و یا پروفیل گالوانیزه شکل ظاهری خود را از دست می‌دهد.
علت استفاده گالوانیزه در درب و پنجره upvc چیست؟

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: بیشترین مشکل پنجره دوجداره مبنی بر تغییر حالات بر اثر نشست فشار و ساختمان است به صورتی که بعد از نصب و اجرا پنجره دوجداره با گذشت زمانی کوتاه بر اثر نشست و یا فشار ساختمان پنجره و یا پروفیل گالوانیزه شکل ظاهری خود را از دست می‌دهد، که این تغییر حالت باعث ایجاد درز یا شکاف بین پنجره ها می شود و با به وجود آمدن درز یا شکاف بین پنجره های دوجداره عملاً این پنجره ها دیگر کارایی از نظر جلوگیری در اتلاف و هدر رفتن انرژی را نخواهند داشت.

· بااستفاده از پروفیل گالوانیزه چه اقدامی می‌توان کرد

پروفیل گالوانیزه توانسته که این مشکل بزرگ را به راحتی حل کند. به این‌صورت که سر تا سر پروفیل رو از گالوانیزه ۲ میل استفاده میکنیم تا به راحتی هر چه تمام تر از دفورمه شدن و تغییر حالت ظاهری پنجره های دوجداره جلوگیری کنیم ما با قرار دادن ورق گالوانیزه در سراسره پروفیل پنجره دوجداره موفق شده ایم تا از تغییر حالت پنجره ها بر اثر نشست و فشار ساختمان جلوگیری کنیم. از امتیازهای مثبت استفاده از ورق گالوانیزه ۲ میل در پنجره های دوجداره بالا بردن قدرت و مقاومت پنجره می‌باشد.

· به چه منظور از پروفیل گالوانیزه استفاده می‌شود؟

به منظور مقاوم سازی تقویت درب و پنجره upvc‌های تولیدی،از پروفیل های گالوانیزه با ضخامت مناسب در داخل پروفیل های upvc استفاده می شود. به کارگیری پروفیل گالوانیزه در داخل پروفیل اصلی upvc پیچ شدن یراق آلات روی قطعات تقویت شده، ضمن جلوگیری از خطر هرز شدن پیچ ها افتادگی بازشوی پنجره ها، مقاومت درب و پنجره های ساخته شده را نیز افزایش می‌دهد.

· از مهم ترین مزایای اسفاده از گالوانیزه چیست؟

یکی دیگر از مزایای آن بالا بردن استحکام و مقاومت در برابر فشارهای جوی در ارتفاعات بالا است، چرا که در ارتفاعات زیاد برج ها نیروی باد به طور قابل ملاحظه ای می تواند به پنجره ها فشار وارد کند و در طبقات پایین تر هم در اثر نشست ساختمان پنجره ها ممکن است در معرض فشار قرار گیرند.

· استفاده از گالوانیزه نکات مهمی دارد که با هم میخوانیم

به این نکته هم باید توجه کنید که هرچه فشار وارده به پنجره بیشتر باشد و سطح پنجره بزرگ تر باشد ضخامت پروفیل های گالوانیزه نیز باید بیشتر باشد که معمولا از یک میلیمتر شروع شده و برحسب مورد تا دو میلیمتر نیز افزایش می یابد.

· نکته مهمی که نباید فراموش شود

فراموش نکنیم که پروفیل upvc قادر به تحمل کردن بار اظافه و وزن زیادی که اظافه به آن وارد شود نیست. نباید فراموش کنیم که پروفیل upvc، و درصورت عدم استفاده از گالوانیزه احتمال شکستن، دفرمه‌ شدن، تغییر شکل یا از دست دادن آب‌بندی، ساده ترین احتمالات خواهند بود.


تعداد بازدید : 3173

ارسال نظر

ارسال