عوامل تأثیرگذار در رنگ شیشه دوجداره جهت پنجره upvc

  • شنبه 25 آذر 1396 ساعت 15:23

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: همانطور که می دانید شیشه‌های جام در رنگ‌های مختلف تولید می‌گردند، از این‌رو شیشه‌های دوجداره را نیز می‌توان در رنگ‌های مختلف تولید کرد. در این نوشته به عوامل تأثیرگذار در رنگ شیشه دوجداره می‌پردازیم. با نماوین همراه باشید...
رنگ شیشه دوجداره جهت پنجره upvc

باشگاه در و پنجره و نما: انتخاب رنگ شیشه دوجداره به عوامل مختلفی برمی گردد.

۱ نوع کاربری:

اولین نکته و مهمترین نکته برمی گردد به کاربری محلی که در آن پنجره upvc نصب شده است. به‌عنوان مثال در کاربری‌های مسکونی و تجاری اکثراً از شیشه‌های ساده و یا clear استفاده می‌کنند و این بخاطر آن است که در کاربری‌های مسکونی و تجاری به بیشترین میزان از شفافیت نیازمندیم.


برعکس در مکان‌های اداری جهت جلوگیری از ورود نور به داخل و همچنین نداشتن دید از بیرون اکثراً از شیشه‌های رنگی و یا رفلکس استفاده می‌شود. شیشه‌های رنگی مثل نقره‌ای، برنز، مسی، شرابی و ….

شیشه رفلکس شیشه‌ای است که در پشت آن یک لایه جیوه قرار دارد که باعث انعکاس نور می‌گردد و شیشه شما از سمت بیرون حالت آینه‌ای پیدا می‌کند و از سمت داخل از ورود نور جلوگیری می‌کند.



۲ شرایط آب و هوایی و جغرافیایی:

در مناطق سردسیری با توجه به اینکه گرمای خورشید نقش بسیار مهمی در گرم کردن محل های مسکونی دارد از این‌رو حتماً از شیشه‌های clear یا شفاف استفاده می‌کنند که از تابش حداکثری نور خورشید برخوردار باشند و یا حتی در مناطق خیلی سردسیری از شیشه‌های کنترل‌کننده انرژی یا low-e استفاده می کنند که کل انرژی گرمایی خورشید منهای اشعه ماوراء بنفش و اشعه‌های مضر خورشید، به طور کامل وارد محیط می‌گردد.


برعکس در مناطق گرمسیری و مناطق کویری و مناطقی که نور خورشید به صورت مستقیم می تابد و گرما بسیار می باشد و تابش نور خورشید باعث آزار و اذیت می گردد، از شیشه‌های رفلکس و یا رنگی استفاده می‌کنند تا از میزان حداقل تابش خورشیدی برخوردار باشند. همچنین در این مناطق نیز می‌توان از نوعی شیشه low-e استفاده کرد که گرمای خورشید را کاملا منعکس نماید و به داخل نفوذ نکند در نتیجه خنک نگه داشتن محیط داخل آسان‌تر می‌گردد و انرژی کمتری مصرف می‌گردد.






۳ مطابق با معماری ساختمان:

پنجره upvc شما و متعاقباً شیشه دوجداره آن باید از نظر رنگ یک نوع همخوانی با معماری ساختمان شما داشته باشد. به عنوان مثال در اکثر نماهایی که از سنگ های کرم استفاده شده است از شیشه‌های ساده و یا برنز و یا رفلکس برنز استفاده می‌کنند.

در نماهایی که از ورق‌های نقره‌ای کامپوزیت استفاده شده است اکثراً از شیشه‌های سیلورف دودی، رفلکس آبی استفاده می‌کنند.

در نماهای سفید یک دست می‌توان از شیشه‌های دوجداره clear و یا آبی استفاده کرد.

در نماهایی که در ان از تلفیق چوب، شیشه و آجر استفاده شده است می توان از شیشه دوجداره به رنگ برنز و یا دودی استفاده کرد.

بسته به نوع معماری و سلیقه می‌توان از شیشه‌های دوجداره در رنگ‌های مختلف استفاده کرد.

با توجه به عوامل گفته شده در بالا که در رنگ شیشه دوجداره پنجره  upvc تأثیرگذار می باشند می‌توان بسته به شرایط رنگ شیشه دوجداره پنجره upvc خود را تغییر داد. یکی از پارامترهای زیبایی، رنگ می‌باشد که در انتخاب آن باید دقت فراوان به‌عمل آید.

 


تعداد بازدید : 3533

ارسال نظر

ارسال