فراخوان دیوارنگاری روی نمای کارخانه جدید تسلا

  • دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت 11:27

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: ایلان ماسک از طراحان سرتاسر نقاط جهان درخواست کرده است که برای نمای کارخانه جدید تسلا (Tesla Motors) در منطقه کلانشهری برلین-براندنبورگ، دیوارنگاری (گرافیتی) پیشنهاد بدهند.
فراخوان دیوارنگاری روی نمای کارخانه جدید تسلا

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از معماری و نما، کارخانه جدید تسلا، به تازگی انتشار توئیتی در صفحه رسمی کمپانی تسلا واکنش های زیادی در فضای مجازی به دنبال داشته است. در این توئیت، ایلان ماسک (Elon Musk) ، کارآفرین و یکی از ثروتمندترین افراد جهان از طراحان سرتاسر نقاط جهان درخواست کرده است که برای جداره های بیرونی کارخانه جدید تسلا (Tesla Motors) در منطقه کلانشهری برلین-براندنبورگ، دیوارنگاری (گرافیتی) پیشنهاد بدهند و ایده هایشان را برای این کمپانی ایمیل کنند!

عده ای در ابتدا تصور می کردند این توئیت یکی از شوخی های ایلان ماسک (Elon Musk) است (همچون توئیت های وی درباره دوج کوین و…)، اما گویا اینگونه نیست و این کمپانی قصد دارد بهترین ایده ی ارسالی را روی نمای این کارخانه اجرا نماید.

فرآیند ساخت و ساز این کارخانه بزرگ در منطقه کلانشهری برلین-براندنبورگ به صورت رسمی به پایان رسیده است و اکنون برای گام نهایی، ایلان ماسک تصمیم دارد با طرح های گرافیکی به این کارخانه جلوه ای متفاوت و خاص بخشد! وی پیش از این در ماه فوریه با انتشار عکس‌ هایی از فضای در حال ساخت کارخانه، اعلام کرده ‌بود که دیوارها با دیوارنگاری (گرافیتی) پوشانده خواهند شد. البته آن زمان برخی افراد این را یک شوخی تلقی کردند!

‏البته لازم به ذکر است که ساخت کارخانه تولید خودروهای برقی تسلا (Tesla Motors) در کشور آلمان چندان هم بی سر و صدا نبوده است. پیش از این اعلام شد تسلا (Tesla Motors) برای احداث کارخانه خودروسازی و باتری‌ سازی‌ بایسنی چیزی در حدود ۹۱ هکتار جنگل را در حومه شهر برلین از بین برد!

این موضوع سبب اعتراض فعالان محیط زیست شد، چرا که قطع درختان موجب به خطر افتادن زندگی گونه‌ های جانوری این منطقه می‌ شد. از سوی دیگر، حزب دموکرات مسیحی و حزب دموکرات آزاد آلمان حامی احداث کارخانه‌ های تسلا در کشور آلمان بودند و هستند؛ چرا که سبب جذب تولیدکنندگان به آلمان و ایجاد اشتغال می شد.

جالب است بدانید پروژه Gigafactory (برلین-براندنبورگ) پیشرفته ترین کارخانه تولید وسایل نقلیه الکتریکی با حجم بالا در جهان خواهد بود! فناوری های محصولات Gigafactory و روش های تولید آن شامل پیشرفته ترین سیستم های باتری سازی و همچنین واحدهای درایو و پاورالکترونیک با کارایی بالا می باشند.

نمای کارخانه جدید تسلا

همچنین بعد جدیدی از سیستم های قالب سازی و کارآمدترین سیستم طراحی بدنه ی خودرو که منجر به سطح بالایی از ایمنی می شود، از جمله این سیستم ها است. علاوه بر این، تولید نوعی رنگ بدنه ی خاص در این کارخانه که دارای عمق و پیچیدگی منحصر به فردی است، تحولی در این صنعت ایجاد خواهد کرد! این رنگ ها به گونه ای می باشند که پیش از این در اتومبیل های تولیدی دیده نشده است. همچنین کیفیت بالای تولید سری نهایی تسلا، خودرویی با کلاس جهانی به مشتری خود تحویل خواهد داد.

پروژه Gigafactory (برلین-براندنبورگ) یک محیط کاری ایده آل با ویژگی های مدرن و پایدار خواهد بود! در طراحی منطقه کلانشهری برلین-براندنبورگ (حاصل ادغام برلین با شهرهای اطراف خود همانند پوتسدام و کوتبوس) به زیرساخت های گسترده ای همچون مسیرهای دوچرخه سواری، جاده ها، بزرگراه ها و همچنین سیستم ریلی توجه ویژه ای شده است. همچنین دسترسی آسانی به فرودگاه بین المللی BER از جمله دیگر برتری های این شهر می باشد.

در پروسه ی طراحی پروژه Gigafactory (برلین-براندنبورگ) ، پانل های خورشیدی گوناگون و با ابعاد مختلف جانمایی شده است؛ هدف از این ایده، استفاده حداکثری از برق تجدیدپذیر برای کمک به کشور آلمان و براندنبورگ برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه خود می باشد. کارخانه Gigafactory (برلین-براندنبورگ) از ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی فعالیت خود را آغاز خواهد نمود.


تعداد بازدید : 426

ارسال نظر

ارسال