فراخوان یازدهمین جایزه معماری داخلی ایران منتشر شد, رقابت در دو گروه مرمت و اجرا

  • چهارشنبه 21 شهریور 1397 ساعت 15:12

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: یازدهمین جایزه معماری داخلی ایران با تأکید بر مباحثی چون: خلاقیت و نگاهی نو؛ توانایی طراح در تحقق مطلوب فعالیت‌ها و تأمین نیازهای روانی و کاربردی در فضای درونی بنا؛ چگونگی و میزان نسبت هماهنگی طرح با ساختار اصلی معماری در جهت تأیید و ارتقاء کیفی آن و میزان توجه طراح به بستر اقلیمی، فرهنگی و بومی محل طرح به عنوان معیارهای اصلی مسابقه برگزار می‌شود.
فراخوان یازدهمین جایزه معماری داخلی ایران منتشر شد, رقابت در دو گروه مرمت و اجرا

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ستاوین، در این مسابقه کیفیت فضای معماری شامل: مطلوبیت روانی، کارایی عملی، محقق‌شدن فضای مطلوب برای فعالیت‌ها، همنشینی فعالیت‌ها و فضاها، خلاقیت، تأمین نور طبیعی مطلوب و همخوانی با بستر فرهنگی و اقلیمی تعریف شده است.

همچنین تکنیک نیز به عنوان انتخاب درست مصالح، همخوانی شیوه‌ ساخت با مصالح، کیفیت نهایی، استفاده از فنون نوین و مناسب ساخت، همنشینی درست تأسیسات با فضاهای ساختمان تعبیر می‌شود.

عناصر داخلی و خارجی در این مسابقه عبارتند از: خلاقیت، مصالح، نور پردازی، کارایی عناصر، رنگ، نور، بافت، همنشینی عناصر و طراحی داخلی خلاقیت، شناخت، ریتم، فرم، رنگ، نقطه‌ی اوج و ترکیب در فضاهای داخلی است.

اصول و مبانی داوری علاوه بر در نظر گرفتن موضوع‌های اشاره شده بالا که تعریفی از واژه معماری داخلی است، مدنظر قرار خواهد گرفت.

توجه به کاربری، کالبد، حجم، استراکچر کل بنا، روح، حس، زیبایی در بخش معماری و نکاتی چون: استراکچر داخلی، بدنه‌های داخلی و سقف‌هاـ عناصر تشکیل‌دهنده کالبدی معماری داخلی (ستون، در، پنجره و...) در بخش طراحی داخلی نیز از جمله معیارهای داوری آثار به شمار می‌روند.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند از شنبه ۲۴ شهریورماه تا پایان وقت اداری یکشنبه ۱ مهرماه ۱۳۹۷ آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه در دفتر مجله معماری و ساختمان واقع در خیابان آفریقا، بالاتر از میرداماد، خیابان تابان غربی، پلاک 36 ،طبقه دوم، واحد 6 ارسال کنند.


تعداد بازدید : 617

ارسال نظر

ارسال