فرود آبشار از آسمان‌خراشی در چین

  • دوشنبه 8 مرداد 1397 ساعت 12:51

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: در‌حالی که هر روز شاهد ساخته شدن ساختمان‌های جدید هستیم، معماران چینی برای طراحی ابتکاری بین آسمان خراش‌های انبوهی که همه فضا را پر کرده‌اند در چالش هستند به‌همین‌دلیل برخی معماران به سوی طرح‌های جدید طراحی شده مانند نمای ساختمان متحرک مرکز مالی بوند شانگ‌های رفته‌اند اما کسی انتظار آبشار را نداشت.
فرود آبشار از آسمان‌خراشی در چین

باشگاه در و پنجره و نما گزارش می‌دهد:

وقتی اولین بار نمای ساختمان تقریباً 121متری " لیبین " در گای یانگ ، چین تغییر کرد ساکنین نگران با روزنامه محلی تماس گرفتند و از نشت آب خبر دادند که البته نشت آب نبود و یک آبشار مصنوعی در نمای ساختمان جریان یافته بود.

آبشار به بلندی تقریباً 106 متر ارتفاع احتمالا بلندترین آبشار مصنوعی جهان است که روی ساختمان لیبین جاری می‌شود.

کدام ایده سبب چنین آبشاری در نمای ساختمان بود؟ یکی از ساکنین در روزنامه کاناکا گفته بود: ما باید به فکر نگهداری و حفظ انرژی باشیم و نباید اینگونه انرژی را هدر دهیم.

مدیران ساختمان در پاسخ گفتند این آبشار در موقعیت‌های خاص به مدت 10-20 دقیقه روشن خواهد بود و در این مدت هم از آب بازیافت باران و شیر آب استفاده می‌شود.

با این‌حال، آبشاری که ممکن است در سال 10 تا 20 دقیقه برای چند مراسم خاص روشن شود بیش از صد دلار برای هر ساعت هزینه دارد.

در هر صورت صاحبان این ساختمان با این توضیح که آب آبشار از آب باران بازیافت شده تهیه می‌شود و اینکه آبشار قرار نیست شبانه روز کار کند بلکه تنها در موارد خاص قرار است آب رهاسازی شود، موفق به آرام کردن مردم شدند.


تعداد بازدید : 2124

ارسال نظر

ارسال