فوتولمینیت کردن چیست؟

  • یکشنبه 20 اسفند 1396 ساعت 16:24

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: فوتولمینیت کردن شیشه ‌به معنی لمینیت کردن یک طرح گرافیکی درون شیشه‌ است. در اجرای این روش می‌توان از پارچه، طلق یا چاپ مستقیم شیشه بهره برد.
فوتولمینیت کردن چيست؟

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، فوتولمینیت کردن شیشه ‌به معنی لمینیت کردن یک طرح گرافیکی درون شیشه‌است. در اجرای این روش می‌توان از پارچه، طلق یا چاپ مستقیم شیشه بهره برد. در لمینیت پارچه، پارچه دلخواه بین دو شیشه قرار گرفته و به‌طور دائم لمینیت می‌شود. در لمینیت با طلق، طرح مورد نظر به صورت دیجیتال روی طلق مخصوص چاپ می‌شود و طلق چاپ‌دار بین دو شیشه ‌لمینیت می‌شود. در روش چاپ مستقیم، چاپ دیجیتال مستقیماً روی آن انجام می‌شود و سپس لایۀ چاپ‌دار با یک لایۀ دیگر لمینیت می‌شود.

در تمام روش‌های فوتولمینیت نوع طلق مصرفی با طلق معمولی PVB متفاوت است. طلق مورد استفاده در شیشه‌های فوتولمینیت چسبندگی بسیار بالایی به شیشه‌ و مواد چاپی دارد و در برابر رطوبت آسیب نمی‌بیند. لمینیت شدن طرح‌های گرافیکی درون شیشه‌از آسیب دیدن طرح‌ها جلوگیری می‌کند. بدین ترتیب با استفاده از شیشه‌های فوتولمینیت طراحان می‌توانند بدون نگرانی از آسیب‌پذیری چاپ‌های دیجیتال، از تنوع بی‌پایان طرح‌های چاپی رنگی در طراحی‌های خود استفاده نمایند.


تعداد بازدید : 431

ارسال نظر

ارسال