لوور سایبان آلومینیومی

  • سه شنبه 20 آذر 1397 ساعت 16:39

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: نمای لوور سایبان آلومینیومی ساختمان است که تابش نور مستقیم خورشید را به داخل ساختمان و عبور هوا را کنترل می‌کنند و درضمن باعث زیبایی نمای ساختمان می‌شوند.
لوور آلومینیومی

باشگاه در و پنجره و نما:

لوور سایبان آلومینیومی به سه مدل مختلف در بازار موجود هستند:

لوور آلومینیومی دوکی

لوور آلومینیومی مستطیلی

لوور آلومینیومی z شکل

لوور دوکی شیدر آلومینیومی

لوور دوکی با شیدر آلومینیومی می‌تواند با استفاده از تیغه‌هایی با مقطع لوور دوکی شکل نماهای نازک و ظریف و خیلی چشمگیر را پدید آورند که نتیجه آن علاوه بر زیبایی نما، آفتاب‌گیرهای مفید و کارا هم است.

قطر این لوورها ۱۰۰ میلی متر تا ۴۰۰ میلی متر ساخته می‌شود و لوورهای آلومینیومی (ساخته شده از آلیاژ ۶۰۶۳ آلومینیوم) تأثیرگذاری تابش‌های نور خورشید را تا ۸۰% کم می‌کنند و باعث می‌شوند مصرف انرژی تا ۳۰% کاهش یابد.

لوور–شیدرها از سه قسمت اصلی تشکیل شده که با اتصال به سازه، مجموعه لوورآلومینیومی را شکل می‌دهد.

بخش اتصالی به سازه با نام خورشیدی که شامل دندانه‌هایی است و تمامی مرحله‌های تعبیه لوورها را از زاویه صفر درجه با افزایش ۵/۲۲ درجه ماکزیمم تا ۵/۶۷ درجه میسر می‌نماید.

نوک و منقاری که به منزله نگهدارنده قسمت لووو استفاده می‌شود با دندانه‌های نصب شده بر روی آن در قسمت انتهایی از یک طرف به خورشیدی و از طرفی دیگر به قسمت اصلی متصل می‌شود. مقطع دوکی که روی بخش نوکی قرار دارد، موجب پدید آمدن تمامی نمای ساختمان می‌شود.

نوع دیگری از دیتایل اجرایی لوور آلومینیومی نصب و تعبیه لوور دوکی شکل – شیدرها می‌باشد که برای اتصال از چپ و راست در بتن انتهایی لوور اجرا می‌شود.

لوورهای مکعبی

لوورهای مکعبی نیز در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و ساختار کلی آنها از آلومینیوم است.

لوور آلمینیومی شکل (Z)

لوور آلومینیومی شکل z معمولا از ورق‌های آلومینیومی با ضخامت‌های مختلف قابلیت طراحی و تولید را دارا می‌باشند و توسط عملیات برش‌کاری و خم‌کاری به اشکال مختلف در می‌آیند و بیشترین استفاده آنها در پوشانیدن قسمت‌های از نما که نبایستی دیده شوند می‌باشد.

لوورهای آلومینیومی به دو دستة لوورآلومینیومی ثابت و لوور متحرک آلومینیومی تقسیم می‌شوند:

انواع لوور آلومینیومی ثابت:

مدل لوورهای آلومینیومی ثابت این مدل از نمونه‌های پرمصرف شیدرهای لووری است که به دلیل سادگی و اقتصادی بودن و همچنین به دلیل تعبیه و نصب راحت امکان نصب بر روی نماهای مختلف مثل نمای شیشه‌ای، ورق کامپوزیت و هر نمای دیگری را دارد.

انواع لوور آلومینیومی متحرک:

مدل لوور آلومینیومی متحرک با کمک کنترل از راه دور و یا سوییچی به مشتری در کنترل نما کمک می‌کند و همچنین با اتصال‌ها و قطعات ویژه‌ای که به همراه دارد امکان هماهنگی با تکنولوژی‌های روز را داراست، همینطور می‌توان آن را به صورت کاملاً شخصی‌سازی شده درآورد و هزینه آن بالا است مانند لوور طرح چوبی متحرک.

 

لوور سایبان آلومینیومی

در ساختمان‌های مسکونی، ادارات، مجموعه‌های ورزشی و در هر ساختمان دیگری که در آن زیبایی و ایجاد فضای راحت و نور و دمای مناسب مورد توجه است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این لوورها قابلیت پرداخت آنادایز برای رنگ‌های، نقره‌ای، طلایی، برنز و سیاه را دارا هستند و در صورت استفاده از رنگ لاکی (پودری) لوورهای زاویه‌دار تأثیر تشعشع خورشید را تا ۸۰% کاهش داده و باعث می شود تامصرف انرژی تا ۳۰% کاهش یابد. لوور سایبان آلومینیومی در برابر بادهای بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت مقاوم می‌باشد.

از آنجا که سطح زیرین لوورها در نمای ساختمان پیداست باید زیرسازی ساختمان کامل باشد و این نما به صورت پوشش دوم نما بر روی ساختمان قرار می‌گیرد. سطح زیرین لوورها می‌تواند آجر، سیمان، سنگ و … باشد. البته در مواردی لوورها به‌عنوان حفاظ کاربرد دارند و دیوار و در نتیجه نمای دیگری زیر آنها وجود ندارد. لوورها به صورت افقی و یا عمودی قابل اجرا می‌باشند و از دید مستقیم افراد بیرون به داخل ساختمان جلوگیری می‌نمایند. جلوگیری از ورود نور و تابش آفتاب به داخل ساختمان نیز خصوصیت دیگر نما لوور است و از این رو بهتر است در ساختمان‌ها و مکان‌های مناسب به‌کار گرفته شود. تیغه‌های لوورها می‌توانند از متریال‌های مختلف تشکیل شوند. پروفیل‌های آهن، چوب و آلومینیوم و ورق‌های کامپوزیت از متریال‌های متداول در اجرای نمای لوور هستند که بسته به بودجه، ساختمان و موقعیت آب و هوایی در این نما مورد استفاده قرار می‌گیرند

مزایای لوور آلومینیومی

  • زیبایی و شکیل بودن سقف نهایی و ایجاد فضایی مدرن
  • امکان دسترسی آسان به فضای زیر سقف با توجه به باز و بست آسان پروفیل‌ها
  • امکان تولید سایزهای خاص ارتفاعی بر اساس نیاز و سفارش مشتری
  • ضد حریق بودن سقف نهایی
  • قابلیت رنگ‌آمیزی به صورت دکورال
  • ایستایی و استحکام بالای سقف تمام شده

تعداد بازدید : 1441

ارسال نظر

ارسال