مجتمع مسکونی «سایه» برنده پلاک نقره‌ای مسابقه معماری «میزان»

  • یکشنبه 27 مهر 1399 ساعت 13:16

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: پس از ارزیابی و بررسی ابنیه‌ دارای شاخص‌های تعریف‌شده در مسابقه معماری «میزان»، به معماری پروژه مسکونی سایه شیراز که توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب احداث شده است، پلاک نقره‌ای «میزان معماری» اهدا شد.
مجتمع مسکونی «سایه» برنده پلاک نقره‌ای مسابقه معماری «میزان»

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، در رویداد «میزان معماری» که در گستره ملی و به صورت سالانه با حمایت دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، پروژه مسکونی «سایه» شیراز پس از تطبیق با معیار‌های این مسابقه که مهر ماه امسال برپا شد، در میان ۷۰ اثر ارسالی، ۳۴ کاندیدای دریافت پلاک کیفیت و نشان کیفیت و ۱۲ طرح برگزیده از سوی هیات داوری برای کسب پلاک و نشان کیفیت در معماری و شهرسازی معاصر ایران، موفق به دریافت پلاک نقره‌ای میزان معماری شدند.

این رویداد همه‌ساله با حمایت معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، سازمان زیباسازی شهرداری تهران و با تاکید بر اهمیت نقش اجتماعی کارفرمایان و سازندگان در شکل‌گیری یک اثر و اهمیت کیفی معماری آن اثر برگزار می‌شود. پروژه مسکونی سایه که در زمینی به مساحت ۷۵۲۹ مترمربع اجرا شده، با دارا بودن ۶ بلوک شامل ۱۷۵ واحد مسکونی است یکی از پروژه‌های قابل توجه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب به‌شمار می‌رود. این پروژه از متریال آجر با بهره‌مندی از الگوی «آجر مجوف» در بلوک‌های ۶ تا ۱۰ سانتی‌متر و همچنین از لوورهای فلزی با هدف هدایت نور به فضای داخلی استفاده شده است. در طراحی نمای این مجموعه نیز، کیفیت‌های مختلفی از سایه‌اندازی اجرا شده که همین بازی‌های نور و سایه در نهایت نام «سایه» را برای فاز جدید مجتمع‌های نیلوفر به همراه آورده است.


تعداد بازدید : 504

ارسال نظر

ارسال