محل تقاطع فلسفه و هنر با آلومینیوم

  • شنبه 4 شهریور 1396 ساعت 15:4

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: طراح این سازه درباره نمای ساختمان گفت:« اینجا محل تقاطع زندگی و مرگ است. بنابراین من می‌خواستم نمای ساختمان پیچشی را نشان دهد که زندگی آب در کنار جنگل، حفاظت شده و در نهایت به آن می گردد. چرا که جنگل نماد متمادی ادیان است و من نمای ساختمانی را به تصویر کشیدم که در کنار درختان در حال دعا گویی است.
محل تقاطع فلسفه و هنر با آلومینیوم

باشگاه در و پنجره و نما: Hiroshi Nakamura  معمار ژاپنی که برنده جایزه ویژه طراحان در سال ۲۰۱۶ است، اقدام به طراحی این کلیسای کوچک و زیبا کرد که از نمای آلومینیومی پوشیده شده است.

ناکامورا و استودیوی طراحی اش در ژاپن، در گوشه ای از جنگل هنر را به دل طبیعت برده است.

یک جاده آرام از فضای طبیعی در حاشیه توکیو، مارا به عمارت آلومینیومی زیبایی می رساند و در کنار آرامگاه این ناحیه، مرگ و زندگی را به یکدیگر پیوند می دهد.

طراح این سازه درباره نمای ساختمان گفت:« اینجا محل تقاطع زندگی و مرگ است. بنابر این من می‌خواستم نمای ساختمان پیچشی را نشان دهد که زندگی آب در کنار جنگل، حفاظت شده و در نهایت به آن می گردد. چرا که جنگل نماد متمادی ادیان است و من نمای ساختمانی را به تصویر کشیدم که در کنار درختان در حال دعا گویی است.

ساختار اصلی از ورق های آلومینیوم تراش خورده تشکیل شده و به همراه ستون های سنگی و فضای درونی چوبی به شکل مرموز و پر پیچ و خم خود درآمده است.

ضخامت ورق های آلومینیوم به کار رفته در نما، 4 میلی‌متر است که با بافت موج دار خود، نور را به زیباترین شکل انعکاس می دهد. گفتنی است که این موج ها با دست بر روی ورق ها ایجاد شده است.

این سازه ی هنری و پر معنی در سال ۲۰۱۳ جایزه بهترین مکان مذهبی و در سال ۲۰۱۶ جایزه سال معماری ژاپن را برنده شد.

تیم ناکامورا معرفی معماری معنی دار و فلسفی را مأموریت خود می‌داند و درصدد است این نوع از معماری ظریف و پرتأثیر را در جهان همگانی کرده تا همه ی افراد از آن در زندگی خود بهره‌مند شوند.












تعداد بازدید : 586

ارسال نظر

ارسال