مرکزتحقیقات راه، مسکن و ساختمان و سازمان استاندارد تفاهمنامه همکاری امضا کردند

  • سه شنبه 17 مرداد 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان ملی استاندارد ایران به منظور استفاده از توان طرفین در ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی و مسایل مربوط به صنعت حمل ونقل و ساختمان تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
مرکزتحقیقات راه، مسکن و ساختمان و سازمان استاندارد تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از ایرنا، با امضای این تفاهم نامه طرفین در اجرای تصویب نامه شماره 79880 مورخ 23 اسفند ماه 84 هیأت وزیران مبنی بر اجرای آیین نامه نظارت بر استانداردهای اجباری در مراحل، توزیع و مصرف و تدوین استانداردهای مورد نیاز مصالح ساختمانی همکاری می کنند.

این تفاهمنامه روز دوشنبه 16 مردادماه با تأیید «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی و «محمد شریعتمداری» معاون اجرایی رئیس جمهوری، به امضای «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و «محمد شکرچی زاده» رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رسید.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: در حال حاضر 18 تا 19 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد و سالیانه حدود یک میلیون واحد دیگر در کشور ساخته می شود، لذا با ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی شاهد افزایش عمر مفید ساختمان ها در کشور خواهیم بود.

شکرچی زاده گفت: با امضای این تفاهم نامه فصل جدیدی از همکاری های بین این مرکز و سازمان ملی استاندارد آغاز می شود و طرفین برای آغاز همکاری های خود کمیته های دایمی فنی در زمینه های تعیین استانداردهای مصالح ساختمانی، انرژی و ایمنی در برابر آتش ایجاد می کنند.

وی از تهیه پیش نویس طرح جامع افزایش ایمنی در ساختمان ها در مرکز تحقیقات مسکن خبر داد و گفت: با تدوین این پیش نویس و اجرایی شدن آن در کشور، سطح ایمنی در ساختمان ها به نقطه قابل قبولی خواهد رسید.

شکرچی زاده با اشاره به ضرورت ویرایش جدید مقررات ملی ساختمان گفت: تاکنون ویرایش جدید 5 مورد مبحث مقررات ملیساختمان در این مرکز تهیه شده است و تا پایان امسال 90 درصد ویرایش سایر مبحث های مقررات ملی ساختمان به پایان خواهد رسید.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهارداشت: با امضای این تفاهم نامه دو طرف در زمینه تدوین و بازنگری در استانداردها، تقویت استانداردهای ملی و گواهینامه های ملی، ارزیابی انطباق و سایر زمینه های کارشناسی استانداردهای مصالح ساختمانی با وجود آزمایشگاه های مدرن در این مرکز همکاری می کنند.

در ادامه رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: عموما در همه کشور های مهم جهان برای استانداردسازی باید 4 محور استاندارد ، ارزیابی ، تایید صلاحیت و اندازه شناسی مورد توجه قرار گیرد و با رعایت این محورها هم اکنون استاندارد ایران در 70 کشور جهان قابل قبول و مورد تایید قرار گرفته است.

نیره پیروزبخت افزود: خوشبختانه در بازدیدی که امروز از آزمایشگاه های مختلف مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی داشتیم توانمندی های این مرکز در تعیین استانداردهای مورد نیاز به ویژه در بخش تولید مصالح ساختمانی در کشور مشخص شد و سازمان استاندارد از این پس از این آزمایشگاه ها در تعیین برخی از استانداردها استفاده خواهد کرد.

وی گفت، مفهوم استاندارد یک مفهوم فرابخشی است و هم اکنون 31 کمیته در سازمان ملی استاندارد فعال است تا سازمان استاندارد بتواند در تعیین و اجرای این استانداردها به وظایف ملی خود عمل کند.

وی، همکاری در جهت تشکیل کمیته های تخصصی و همکاری در تدوین و بازنگری در استانداردها و ضوابط و مقررات و عضویت مرکز تحقیقات در کمیته های استاندارد های اجباری در زمینه تولید مصالح و فرآورده های ساختمانی به استناد ماده 34 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را از همکاری طرفین در این تفاهم نامه اعلام کرد.

در پایان این مراسم، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی روز 17 مرداد را به عنوان روز خبرنگار به تمام خبرنگاران تبریک گفتند.


تعداد بازدید : 519

ارسال نظر

ارسال