مزیت های اصلی درب اتوماتیک برای ساختمان ها

  • یکشنبه 16 آذر 1399 ساعت 17:36

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: با به وجود آمدن درب های اتوماتیک، از این تکنولوژی فوق العاده در بسیاری از مشاغل استفاده شد. از ادارات دولتی گرفته تا حتی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، امروه از این درب ها استفاده می کنند. اما مسئله ای که حوزه این درب ها را تخصصی می کند، قطعات بسیار پیچیده آن است. برای اینکه یک درب اتوماتیک شروع به کار کند و بتوانید از آن استفاده کنید، ده ها قطعه باید روی هم سوار شوند. اما این قطعات شامل چه چیز هایی می شوند؟
مزیت های اصلی درب اتوماتیک برای ساختمان ها

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما، امروزه درب اتوماتیک نقش بسیار مهمی در صنایع ساختمانی ایفا می کند. از انواع کاربردهای حفاظتی گرفته تا خانگی، همه و همه ویژگی های متفاوتی دارند. درب اتوماتیک از آن دسته محصولاتی است، که قسمت های بسیار پیچیده و متفاوتی دارد. مجموعه کاملی از تیغ، جک بازویی و دیگر وسایل مربوطه باید در کنار هم قرار بگیرند، تا این محصول ساخته شود. اما آیا از انواع درب های اتوماتیک مطلع اید؟ به نظر شما کدام قطعه از این تکنولوژی، نقش مهمتر و بزرگ تری ایفا می کند؟ در این مقاله قصد داریم تا در مورد مزایا مختلف درب های اتوماتیک صحبت کنیم. همچنین به مهمترین قطعات آن نیز، خواهیم پرداخت.

جک بازویی و قطعات درب اتوماتیک

همانطور که در بالا نیز گفتیم، درب های اتوماتیک از قطعات بسیار پیچیده و زیادی تشکیل شده اند. نبود هر کدام از این قطعات هر چند کوچک، می تواند باعث اختلال در کار یک درب اتوماتیک شود. به همین دلیل است که همیشه کارشناسان پیشنهاد می کنند از نمونه های با کیفیت آن استفاده کنید.

یکی از مهمترین اجزایی که نقش مهمی در کار درب های اتوماتیک ایفا می کند، جک بازویی آن است. به طور خلاصه جک های بازویی، عامل اصلی حرکت در درب های اتوماتیک هستند. بسته به تعداد درب های متحرک، این جک ها در پشت آن نصب می شوند. این جک به ما کمک می کند تا در مواقعی که می خواهیم درب را باز کنیم، تنها با کمک یک ریموت این کار را انجام دهیم.

قطعه بعدی که در اتخاب یک درب اتوماتیک بسیار حائز اهمیت است، تیغه های آن است. این تیغه ها انواع بسیار متقاوتی دارند. اندازه، رنگ و عایق بودن یا نبودن آن، از ملاک هایی هستند که می توانید برای انتخاب یک محصول مناسب در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد نصب این درب ها را در فضاهایی مانند گلخانه که استقرار دما بسیار مهم است دارید، باید از نمونه های عایق حرارتی آن استفاده کنید. این مدل ها گرچه که هزینه نسبتا بیشتری دارند. اما در عوض، از به وجود آمدن خسارات ناشی از تغییر دما جلوگیری می کنند.

معمولا پرطرفدارترین متریال تیغه ها را، نمونه های آلومینیومی، فولادی و پلی کربناتی آن تشکیل می دهند. اگر به دنبال نمونه ای هستید تا در عین تامین امنیت، ضد خش باشد، نمونه های آلومینیومی آن مناسب شما هستند. این نمونه ها، که از بیلت آلومینیوم تهیه شده اند، بیشترین استفاده را در مکان های شلوغی مانند مغازه ها دارند. البته استفاده از این نوع تیغه به دلیل توخالی بودن، در موارد خانگی توصیه نمی شود.

اما اگر قسمتی که برای آن درب اتوماتیک در نظر گرفته اید، از درجه امنیتی بسیار بالایی برخوردار است، باید از نمونه های پلی کربناتی آن استفاده کنید. ویژگی که کاربرد این متریال را در استفاده های امنیتی زیاد می کند، ضد خش و ضد آتش سوزی بودن آن است. همچنین شاید برایتان جالب باشد که بدانید این تیغه ها، ضد زنگ هم نیز هستند. این تیغه ها به دلیل متریال پلی کربناتی که دارند، شفاف اند و در زنگ های متنوعی نیز ساخته می شوند. مجموع این دلایل باعث شد تا امروزه شاهد نمونه های مختلف آن، در بسیاری از مراکز خرید و بانک های مهم کشور باشیم.

درب اتوماتیک ارزان

برای تعیین قیمت یک درب اتوماتیک، باید به اجزا سازنده و همچنین ویژگی های آن دقت کنید. طبیعتا نمونه هایی که عایق حرارتی هستند یا به عنوان مثال از رنگ هایی با ویژگی های خاص ساخته شده اند، قیمت بالاتری دارند. همچنین جنس تیغه ای که انتخاب می کنید، هم در ماندگاری و هم در قیمت آن، نقش بخصوصی ایفا می کند.

 

مزیت های درب اتوماتیک و تنوع عملکرد آن ها در ساختمان ها

درب های اتوماتیک

درب اتوماتیک یکی از انواع درب هایی می باشد که انواع متعدد و مدل های گوناگونی دارد و امروزه از آن در ورودی بسیاری از ساختمان ها استفاده می کنند. از آنجایی که  نصب درب اتوماتیک مزایای بسیار زیادی دارد افراد زیادی که در ورودی ساختمان های مختلف خود از درب های قدیمی استفاده می نمودند، درب های اتوماتیک را جایگزین درب های قدیمی خود کرده اند.

یکی از مهمترین مزیت هایی که درب اتوماتیک دارد این است که رفت و آمد افراد و وسایل نقلیه را بسیار آسان تر کرده است و به همین دلیل امروزه استفاده زیادی از آنها می شود.برای اینکه با مزایای درب های اتوماتیک آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از مهمترین مزیت های آن را بیان می کنیم.

مزیت های انتخاب و استفاده از درب اتوماتیک

همانطوری که بیان نمودیم درب اتوماتیک امروزه طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افراد برای ورودی ساختمان های خود درب های اتوماتیک را مورد استفاده قرار می دهند. استفاده نمودن از این درب ها مزیت های بسیار زیادی دارد که عبارت می باشد از :

  1. کاربرد آسان و فراوان آن

بر اساس تحقیقاتی که بر روی درب اتوماتیک انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که افرادی زیادی که برای فعالیت های ساختمانی خود ارزش قائل هستند از درب های اتوماتیک استفاده می کنند. بدون شک شما زمانی که به ورودی بسیاری از ساختمان ها دقت می کنید متوجه می گردید که 99 درصد ورودی آنها از درب های اتوماتیک استفاده می کنند.

بر اساس نظر سنجی هایی که در مورد درب های اتوماتیک صورت گرفته ، باید بدانید مهمترین مکان هایی که باید برای ورودی آنها از درب اتوماتیک شیشه ای استفاده شود مراکز خرید بزرگ، بیمارستان های شهر، هتل ها، فروشگاه های کوچک، فرودگاه ها، مرکزهای صنعتی، بانک ها و … می باشد.

یکی از مهمترین مزیت هایی که درب اتوماتیک دارد این است که رفت و آمد افراد و وسایل نقلیه را بسیار آسان تر کرده است و به همین دلیل امروزه استفاده زیادی از آنها می شود.

  1. تنوع

یکی دیگر از مهمترین مزیت هایی که درب اتوماتیک دارد این است که گزینه های انتخابی آنها فراوان می باشد، یعنی تنوعی که در مدل های درب های اتوماتیک وجود دارد بسیار زیاد است. درب های اتوماتیک امروزه در دسترس بسیاری از افراد می باشد که هر یک از آنها در رنگ و طرح های گوناگونی هستند.

از جمله درب های اتوماتیک که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد درب های اتوماتیک که تاشو هستند، درب های اتوماتیک که کشویی هستند، درب های اتوماتیک که گردان هستند، درب های اتوماتیک که چرخشی هستند، درب های اتوماتیک که گردان هستند و … می باشد. هر یک از انواع این درب ها ویژگی های منحصر به فردی دارند و در مکان های بسیار خاص و ویژه ای ای مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. باز و بسته شدن آسان

یکی دیگر از ویژگی ها و مزیت هایی که برای درب های اتوماتیک شیشه ای می توانیم نام ببریم و امروزه توجه افراد زیادی را جلب نموده ، این است که باز و بسته شدن آنها بسیار آسان می باشد. به همین دلیل دیگر نیازی نیست برای باز کردن آنها از فشار دست خود استفاده کنید.

  1. ادراک بهتر از صنعت

درب اتوماتیک ادراک عمومی را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده است، شاید باور کردن این مسئله کمی برای شما دشوار باشد اما باید بدانید افرادی که وارد ساختمان شما می گردند زمانی که از درب های اتوماتیک عبور کنند شما را به عنوان یکی از افرادی در ذهن خود تعریف می کنند که به صنعت اهمیت می دهید. درب های اتوماتیک در هر نوع و مدلی که باشند ادراک شما را از صنعت نشان می دهند و به همین دلیل  کسب و کار شما پیشرفت زیادی می کند.

 

  1. نگهداری آسان

استفاده نمودن و نگهداری کردن از درب اتوماتیک بسیار آسان است، در صورتی که شما در عملکرد درب های اتوماتیک با مشکل مواجه شدید می توانید از کسانی که در زمینه نصب و تعمیر درب های اتوماتیک تخصص زیادی دارند کمک بگیرید، دقت داشته باشید که خودتان به هیچ وجه  اقدام به تعمیر و یا عیب یابی این درب ها نکنید، چرا که حساسیت موجود در این درب ها بسیار زیاد است.

اما به طور کلی باید بدانید درب های اتوماتیک از آنجایی که تا حد بسیار زیادی پیشرفته هستند، استانداردهای لازم را دارند و اگر نصب و راه اندازی آنها به درستی و با روش های اصولی توسط افراد متخصص انجام شود به هیچ عنوان دچار مشکل نمی شوند.

  1. قیمت مناسب

بسیاری از افراد بر این باور می باشند که درب اتوماتیک از آنجایی مزیت ها  ویژگی های زیادی دارد شاید قیمت آن هم بالا باشد، در صورتی که باید بدانید درب های اتوماتیک قیمت چندان بالایی ندارند و به همین دلیل است بسیاری از افراد می توانند از آنها در ورودی ساختمان خود استفاده کنند. در واقع نسبت به خدمات و مزیت هایی که این درب ها دارند شما هر قیمتی که پرداخت کنید از مزیت های آن بهره مند می شوید.

می توانید از کسانی که در زمینه نصب و تعمیر درب های اتوماتیک تخصص زیادی دارند کمک بگیرید، دقت داشته باشید که خودتان به هیچ وجه  اقدام به تعمیر و یا عیب یابی این درب ها نکنید

  1. صرفه جویی در مصرف انرژی

یکی دیگر از باورهای غلطی که در مورد درب اتوماتیک وجود دارد این است که بسیاری از افراد گمان می کنند این نوع از درب ها انرژی زیادی مصرف می کنند. این باور به هیچ عنوان صحیح نمی باشد، چرا که درب های اتوماتیک زمانی که باز و بسته می شوند انرژی بسیار کی مصرف می کنند و تنها انرژی ای که مصرف می نمایند زمان باز شدن شان می باشد.

در واقع انرژی گرمایشی و سرمایشی که درون ساختمان وجود دارد با نصب کردن درب های اتوماتیک حفظ می گردد و به طور قابل توجهی هزینه های سرمایشی و گرمایشی که در ساختمان وجود دارد را کاهش می دهد.

  1. امنیت

یکی دیگر از ویژگی ها و مزیت های مهمی که در درب اتوماتیک وجود دارد و بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند این است که امنیت آن بسیار بالا است. در واقع به همین دلیل از درب های اتوماتیک در ورودی بانک ها و ساختمان هایی که حساسی بالایی دارند استفاده می شود.  شما با نصب کردن درب های اتوماتیک به راحتی می توانید از اموال تان که در درون ساختمان وجود دارد محافظت کنید. حتی امروزه فروشگاه هایی که کوچک هم هستند از درب اتوماتیک برای ورودی خود استفاده می کنند تا امنیت ساختمان خود را بالاتر ببرند.

  1. استفاده آسان برای افراد ناتوان

همچنین یکی دیگر از مزیت هایی که درب اتوماتیک دارد و باید در مورد آن آگاهی داشته باشید این است که، بسیاری از افراد جانباز و یا معلول که توانایی راه رفتن ندارند به راحتی می توانند بدون اینکه فشار دست خود را وارد کنند  از این درب ها عبور نمایند و نصب کردن این درب ها برای این دسته از افراد اهمیت بسیار زیادی دارد.

  1. سرعت باز و بسته شدن

سرعت باز و بسته شدن درب های اتوماتیک را می توانید تنظیم کنید و سرعت آن را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. از آنجایی که سرعت باز و بسته شدن آنها بالا می باشد از ورود حشرات و جانورانی که ریز هستند جلوگیری می کند. برخی از ساختمان ها که در آنها حساسیت زیادی نسبت به دیگر ساختمان ها وجود دارد، مانند آزمایشگاه ها و کارخانه های مواد غذای باید برای ورودی از درب اتوماتیک استفاده نماید چرا که در این محیط هیچ گونه آلودگی و حشراتی نباید وجود داشته باشد.

 شما با نصب کردن درب های اتوماتیک به راحتی می توانید از اموال تان که در درون ساختمان وجود دارد محافظت کنید. حتی امروزه فروشگاه هایی که کوچک هم هستند از درب اتوماتیک برای ورودی خود استفاده می کنند تا امنیت ساختمان خود را بالاتر ببرند.

 

  1. رنگ بندی متنوع

همه ما به خوبی می دانیم رنگ بندی یکی از مهمترین نکاتی می باشد که در انتخاب هر یک از تجهیزات ساختمانی به آن دقت بسیاری می نماییم. رنگ بندی درب اتوماتیک هم بسیار متنوع می باشد و شما هر یک از رنگ ها و طرحی هایی که در آن وجود داشته باشد را می توانید سفارش دهید تا برای مکان مورد نظر شما آن را بسازند.


تعداد بازدید : 467

ارسال نظر

ارسال