نماشویی ساختمان، جذابیت نما را برگردانید!

  • یکشنبه 17 دی 1396 ساعت 14:38

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: آلاینده‌های موجود در هوا، باران‌های اسیدی و آلوده و هزاران عامل محیطی دیگر باعث کاهش کیفیت نمای ساختمان‌ها در گذر زمان می‌شوند. بهترین کار برای بازگرداندن جذابیت به نمای ساختمان خود، استفاده از نماشویی است. نماشویی اصطلاحی است که برای شستشوی نمای ساختمان به کار می‌رود، با نماوین همراه باشید تا با نماشویی بیشتر آشنا شوید.
نماشویی ساختمان، جذابیت نما را برگردانید!

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: آلاینده‌های موجود در هوا، باران‌های اسیدی و آلوده و هزاران عامل محیطی دیگر باعث کاهش کیفیت نمای ساختمان‌ها در گذر زمان می‌شوند. بهترین کار برای بازگرداندن جذابیت به نمای ساختمان خود، استفاده از نماشویی است.

روش های شستن نما

شستشو با آب: زمانی که در نما جرم و کثیفی زیادی وجود ندارد از دستگاه واترجت در شست و شوی نما برای ساختمان استفاده می‌شود. واترجت به دستگاه آب‌پاش فشار قوی اطلاق می‌شود که آب شهری را با فشار بالا به سطح مربوطه می‌باشد، انواع مختلفی دارد و با برق تک فاز در محل موجود کار می‌کند.

دستگاه سند بلاست: نماشویی در نماهایی که جرم‌های سخت و رسوب آنها در مدت زمان طولانی ایجاد شده و با نماشویی سنتی و شست و شو با واترجت قابل رفع نیست نماشویی به کمک واتر سندبلاست انجام می‌گیرد. واتر به معنی آب، سند به معنی ماسه و بلاس به معنی پاشیدن می‌باشد، بسته به نوع رسوبات از سیلیس‌هایی با دانه‌بندی‌های مخصوص استفاده می‌شود. سرعت خارج شدن آب و قدرت بالا در شست و شوی این دستگاه باعث می‌شود رسوبات، آلودگی و جرم، تمام لکه‌های چربی، رسوبات آهکی، آثار زنگ‌زدگی و یا هرگونه جرم سنگین از نما پاک شود. شست و شوی نمای ساختمان با دستگاه سندبلاست نیازمند برق سه فاز است.

اسید شویی: گاهی برای از بین بردن ماسه، تمیزی گرانیت و برخی دیگر از سنگ‌ها از اسید استفاده می‌شود.

انواع شیوه‌های اجرای نماشویی

با توجه به میزان زمان‌بندی کار، بسته‌نشدن راه‌های تردد و عدم احتمال خطرات جانی از روش‌های زیر می‌توان برای نماشویی استفاده کرد:

•        استفاده از داربست

•        استفاده از بالابر

•        تکنیک راپل

پولیش و مواد نانو در شستشوی نما

پولیش ماده‌ای است پلیمری که خاصیت پاک‌کنندگی و جلا دارد. اگر به دنبال ماده‌ای با تأثیرگذاری بالاتر از پولیش در غیرقابل نفوذ کردن نما هستید شست و شو را با مواد نانو انجام دهید. این عمل پس از شست و شوی نما بر روی سنگ‌ها انجام می‌شود.


هزینه و قیمت نماشویی ساختمان

عوامل متفاوتی در تعرفه و قیمت نماشویی تأثیرگذارند:

•        ارتفاع

•        وجود آب و برق سه فاز در محل

•        میزان جرم و رسوب در نما

•        نوع معماری نمای بیرونی ساختمان (زیرا برای هر کدام نکات خاصی در نماشویی وجود دارد.)

•        نیاز به ترمیم سنگ نما


تعداد بازدید : 1194

ارسال نظر

ارسال