نماهای فلزی، ایده آل ساختمان‌های صنعتی با ترکیب هنر و علم

  • شنبه 16 دی 1396 ساعت 16:22

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: آلومینیوم نسبت به فولاد ضدزنگ هزینه کمتر و مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد، امروزه آلومینیوم‌های کامپوزیتی ایده آل‌ترین نوع فلزات برای استفاده در نمای ساختمان هستند. البته تصور اینکه فولاد ضد زنگ و یا آلومینیوم زنگ نمی‌زند غلط است و هر نوع فلزی در برهه‌ای از زمان دچار فرسایش و خوردگی خواهد شد. اما مسئله مهم، میزان دوام آن‌ها متناسب با شرایط اقلیمی است.
نماهای فلزی، ایده آل ساختمان‌های صنعتی با ترکیب هنر و علم

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، بدون شک فلزات به دلیل دوام، زیبایی و فرم‌پذیری آسان یکی از متریال مورداستفاده معماران به‌خصوص در نماهای صنعتی بوده‌اند.

آلومینیوم نسبت به فولاد ضدزنگ هزینة کمتر و مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد، امروزه آلومینیوم‌های کامپوزیتی ایده‌آل ترین نوع فلزات برای استفاده در نمای ساختمان هستند.

البته تصور اینکه فولاد ضدزنگ و یا آلومینیوم زنگ نمی‌زند غلط است و هر نوع فلزی در برهه‌ای از زمان دچار فرسایش و خوردگی خواهد شد. اما مسئله مهم، میزان دوام آنها متناسب با شرایط اقلیمی است.




این سازة زیبا که در تصاویر مشاهده می‌کنید، با استفاده از آلومینیوم ساخته شده است.

تیم معماری که طراحی این سازه را برعهده داشته است، یک نمای فلزی ۳۰ ساله را که از فولاد ضد زنگ ساخته شده بود بازسازی کرده است.




ایده اصلی به این صورت بود که صفحات بر روی نما بدون هیچ ستون و تکیه‌ای سوار شوند. بنابراین طرح قوس‌دار و زیبای نمای ساختمان ایجاد شد که از دور به شکلی متحرک به نظر می‌آید.

اعتبار این شرکت به شناخت خواص فلزات و پیچدگی آنهاست.




اجزای اصلی به کار رفته در نما عبارتند از: باله‌های عمودی DT ساخته شده از اکستروژن آلومینیومی که به صورت نیم دایره به صفحة پشتیبان در بدنة نمای ساختمان متصل می‌شوند.

بدنة اصلی نما بر بروی پایه‌های بتنی محکم شده و حدود ۵ تن وزن و یک متر پهنا دارد و برای نصب پیکربندی نما به جرثقیل نیاز بوده است.




این نما نتیجة یک طرح جدید و پویا در صنعت نمای ساختمان است و نقطه اتصال علم و هنر به شمار می‌رود.


تعداد بازدید : 2037

ارسال نظر

ارسال