نماهایی که تغییر رنگ می دهند!

  • دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 ساعت 13:8

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: شاید برای شما هم جالب باشد که بتوانید با تغییر زاویه خود یک ساختمان را با رنگ های متفاوتی ببینید. پنل های فلزی Rockpanel Chameleon که برای نمای ساختمان استفاده می شوند دارای این قابلیت هستند، با نماوین همراه باشید تا بیشتر در مورد این پانل های فلزی با امکان تغییر رنگ بدانید.
نماهایی که تغییر رنگ می دهند!

به گزارش باشگاه در و پنجره و نما، شاید برای شما هم جالب باشد که بتوانید با تغییر زاویه خود یک ساختمان را با رنگ های متفاوتی ببینید. پنل های فلزی Rockpanel Chameleon که برای نمای ساختمان استفاده می شوند دارای این قابلیت هستند، این پانل های فلزی که نام خود را از Chameleon به معنای آفتاب پرست گرفته است در زوایای مختلف با رنگ های متفاوتی دیده می شود.

عملکرد این پانل ها به صورتی است که برای ساخت آن روی پانل را با کریستال پوشش می دهند و تمام گوشه ها و زوایای کار را می پوشانند به این صورت پانل ها در معرض نور خورشید و در زوایای متفاوت تغییر رنگ می دهند. گاهی نیز در زمان پوشاندن پانل با کریستال به آن رنگ آکرولیک نیز اضافه میکنند این کار باعث می شود تا پانل بکار رفته در نما مانند یک رنگین کمان در زوایای مختلف به رنگ های هفت گانه قابل مشاهده باشد. البته این تغییر رنگ فقط به دلیل تغییر زاویه تابش نور می باشد و به هیچ عنوان با تغییر دمای محیط رنگ عوض نمی کند و در برابر تغییرات دمایی مقاوم است. از این تکنولوژی پیشتر در مصارف صنعتی مانند تولید بدنه خودرو و قاب های تلفن همراه استفاده شده بود ولی استفاده از آن در نمای ساختمان کاری متفاوت و خاص می باشد علی رغم اینکه این پانل ها برای نما مزایای ویژه ای از جمله مقاومت در برابر باد و باران و دیگر عوامل محیطی به دلیل استفاده کریستال بر روی پنل بوجود آورده است.

پانل های فلزی دارای انعطاف پذیری و خم پذیری خوبی هستند به همین دلیل از آن می توان در به وجود آوردن اشکال متفاوت، خمیده و گوشه ها استفاده کرد، علی رغم اینکه هزینه پایینی نسبت به دیگر نماها دارند و می تواند در ساختمان های بزرگ کاملا مقرون به صرفه باشد.

از دیگر مزایای این پانل ها می توان به وزن سبک و اجرای آن در ساختمان ها و برج های بلند اشاره کرد. این پانل ها سرعت اجرای بالایی داشته و با خطوط نما کاملا انطباق دارند و در انواع رنگ های متفاوت تولید می شوند. به طور مثال پانل هایی که به رنگ آبی هستند با تغیر زاویه دید تنالیته رنگ های آبی از کم رنگ تا پر رنگ قابل مشاهده است.


تعداد بازدید : 444

ارسال نظر

ارسال