نمای آب مانند با استفاده از آلومینیوم کامپوزیت

  • چهارشنبه 4 مرداد 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: این نما برای ساختمان تجاری یک شرکت تولید بطری های آب معدنی طراحی شده، که از کامپوزیت ساخته شده و با یک رشته ستون بندی فولادی متصل به ساختمان موجود به حالت تعلیق درآمده است.
نمای آب مانند با استفاده از آلومینیوم کامپوزیت

باشگاه در و پنجره و نما:‌ این نما برای ساختمان تجاری یک شرکت تولید بطری های آب معدنی طراحی شده، که از کامپوزیت ساخته شده و با یک رشته ستون بندی فولادی متصل به ساختمان موجود به حالت تعلیق درآمده است. تیم طراحی نیویورکی Axis Mundi این نمای تجاری را شبیه امواج آب در بارسلون اسپانیا طراحی کرده است. این نما با استفاده ظریف و زیبا از ورق‌های آلومینیوم کامپوزیت استفاده کرده اند تا حالت روان داشته و به شکل آب به نظر برسد.

بارسلون همیشه یکی از شهر های پیشرو در عرصه ی معماری و طراحی بوده و به داشتن طرح های زیبا و با شکوه قدیمی معروف است. اما این سبقت در عرصه معماری و نما برای این شهر گویی تمامی نمی پذیرد. از جمله بناهای تجاری و تبلیغاتی مدرن که در این شهر ساخته می شوند از نظر معماری و زیبایی در سطح جهانی قابل توجه هستند.

از آنجایی که این نما برای ساختمان تجاری یک شرکت تولید بطری های آب معدنی طراحی شده، نما از کامپوزیت ساخته شده و با یک رشته ستون بندی فولادی متصل به ساختمان موجود به حالت تعلیق درآمده است.

این ساختمان شش طبقه که در یک تقاطع پر رفت و آمد در بارسلونا ساخته شده، نزدیک به ساختمان شاهکار آنتونی گادویی Casa Mila واقع شده است.

مفهوم این نما، مبتنی بر الگوهای تداخل است که بوسیله جریان آب سطحی ایجاد می شود. در فیزیک، تداخل علاوه بر (ابررسانائی) دو موج یا بیشتر است که منجر به ایجاد الگوی موج جدید می شود.

این نما یادآور آن است که با استفاده از متریال نوین و کاربرد بهینه آن می توان طرح های بی شمار و خلاقانه ای را ایجاد کرد که هم زیبایی‌بخش باشند و هم کارکرد تبلیغاتی و تجاری داشته باشند.

 


تعداد بازدید : 2343

ارسال نظر

ارسال