نمای اچ پی ال، خطاب به نمای ترموود: بچرخ تا بچرخیم!

  • سه شنبه 12 تیر 1397 ساعت 16:24

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: مزایا و معایب هر دوی این متریال‌ها بر صاحب نظران پوشیده نیست. نمای چوبی (ترمووود) سبک است و نصب آسانی دارد، به‌راحتی در بازار تهیه می‌شود و سازگار با محیط‌زیست است ( قابل بازگشت به چرخه طبیعت است). از طرفی نمای اچ پی ال با دوام‌تر، مقاوم‌تر در برابر شرایط آب و هوایی و عایق مناسب‌تری است.
نمای اچ پی ال، خطاب به نمای ترموود: بچرخ تا بچرخیم!

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما، ورق‌های اچ پی ال به‌دلیل خواص منحصر‌به‌فردی که دارند، به شدت مورد علاقه دیزاینر‌ها و ساکنین ساختمان‌ها و مراکز تجاری هستند.

این لمینیت‌ها که تحت فشار بالا تولید می‌شود، از چند ورق زرین ضد ‌رطوبت و عایق حرارت تشکیل شده که با یک لایه ورق ضد اشعه ماوراء بنفش (UV) رنگی پوشیده شده است.

با توجه به اینکه ورق های اچ پی ال در رنگ و طرح چوبی نیز موجود است، آیا باید از این متریال در طرح چوبی استفاده کرد؟

مزایا و معایب هر دوی این متریال‌ها بر صاحب نظران پوشیده نیست. نمای چوبی (ترمووود) سبک است و نصب آسانی دارد، به‌راحتی در بازار تهیه می‌شود و سازگار با محیط زیست است ( قابل بازگشت به چرخه طبیعت است). از طرفی نمای اچ پی ال با دوام تر، مقاوم تر در برابر شرایط آب و هوایی و عایق مناسب تری است.

اما از آنجا که صفحات اچ پی ال با فراهم آوردن طرح‌های گسترده باعث افزایش شدن خلاقیت طراحان و طراحی نماهای ساختمانی پیشرو و جدید شده است، اخیرا در نماهای شهری از اچ‌پی‌ال‌های رنگی بیشتر از طرح‌های طبیعی مانند چوب استفاده می‌شود.


هرچند استفاده ترکیبی دو یا چند طرح کنار هم علاوه بر افزودن به تنوع در‌ نمای ساختمان، از دغدغة نصب و به‌کارگیری چند متریال مختلف مانند نمای چوبی در ترکیب با اچ پی ال می‌کاهد.


تعداد بازدید : 702

ارسال نظر

ارسال