نمای بیرونی، آسمان خراش شیشه ای، در خدمت توسعه ی شهری

  • چهارشنبه 22 شهریور 1396 ساعت 10:38

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: این نما با ۲۶۸ متر ارتفاع، از فناوری Diagrid برای نمای بیرونی خود استفاده می‌کند که موجب ایجاد سایه هایی در نمای ساختمان می گردد. این تکنولوژی با محدود کردن میزان تابش نور به داخل، به تعدیل هوای ساختمان کمک شایانی می کند...
نمای بیرونی، آسمان خراش شیشه ای، در خدمت توسعه ی شهری

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: یکی از معیار های توسعه یافتگی شهر های بزرگ بدون شک آسمان خراش ها هستند. این ساختمان های عظیم و با شکوه که معمولاً با نمای شیشه ای طراحی می شوند، بار تمدن و اقتصاد شهری را به دوش می کشند.

با رشد سریع فناوری و افزایش شهر نشینی و تجارت جهانی، بوجود آمدن اکوسیستمی از ساختمان‌های بلند و نما های حیرت انگیز به یک اتفاق عادی در جهان امروز بدل گشته است.

آسمان‌خراشی که در Nanchang چین قرار گرفته، تداعی‌گر همین اتفاق باشکوه است. چین از دیرباز شاهد رشد آسمان‌خراش ها بوده و دومین آسمان‌خراش بلند جهان در شانگهایی قرار دارد.

این نمای نفس گیر توسط تیم معماری SOM طراحی و اجرا شده است.

این نما با ۲۶۸ متر ارتفاع، از فناوری Diagrid برای نمای بیرونی خود استفاده می کند که موجب ایجاد سایه‌هایی در نمای ساختمان می گردد. این تکنولوژی با محدود کردن میزان تابش نور به داخل، به تعدیل هوای ساختمان کمک شایانی می کند.

این ساختمان ۵۶ طبقه ای با ستون های آلومینیومی محکم شده و در طول شب با هزاران لامپ LED می درخشد.

معمار این سازه در واکنش به حرف رئیس‌جمهور چین که گفته بود دوران سازه های عجیب و غریب به سر آمده، گفت: در معماری هیچ چیز عجیب و غریب نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: راز زیبایی این بنا، پنجره های بزرگ با طرح و رنگ مناسب در نما است. طراحی قوی و برجسته‌سازی عناصر، همان چیزی است که هویت معماری شهر را تحت الشعاع قرار می دهد. این برج شیشه ای شامل دفاتر تجاری و هتل است.


تعداد بازدید : 1272

ارسال نظر

ارسال