نمای ساختمان با آلومینیوم کامپوزیت

  • دوشنبه 10 مهر 1396 ساعت 11:16

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: در نمای ساختمان از آلومینیوم کامپوزیت استفاده می‌شود که با یک الگوریتم پیچیده طراحی شده اند. ستون‌های مورب که به زیر بنای ساختمان و بدنه‌ی اصلی متصل می‌شوند، ساختار تراس‌های منحنی شکل را نیز در نمای ساختمان تشکیل می‌دهند که چشم اندازی رو به شهر شلوغ و زیبای ملبورن ایجاد می‌کند.
نمای ساختمان با آلومینیوم کامپوزیت

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: دومین آسمان خراش ملبورن با طراحی زها حدید احداث خواهد شد.

برج ۱۹ طبقه ای با نام The Mayfair، دومین برج بلند ملبورن (استرالیا) خواهد بود که بر اساس یکی از طرح های زها حدید، طراح بنام عراقی-بریتانیایی ساخته خواهد شد.

این پروژه ۳۳۰ میلیون دلاری شامل غرفه های تجاری و آپارتمان هایی در طبقه های بالا با متراژهایی متغیر از ۶۰ تا ۵۰۰ متر مربع خواهد بود.




در نمای ساختمان از آلومینیوم کامپوزیت استفاده می شود که با یک الگوریتم پیچیده طراحی شده‌اند. ستون های مورب که به زیر بنای ساختمان و بدنه اصلی متصل می‌شوند، ساختار تراس‌های منحنی شکل را نیز در نمای ساختمان تشکیل می دهند که چشم اندازی رو به شهر شلوغ و زیبای ملبورن ایجاد می کند.

طراحی بالکن های منحنی نوعی آزمایش و نوآوری است که اخیرا طرح هایی برای مجتمع مسکونی در Riviera Maya مکزیک با بالکن های مشابه طراحی و ساخته است.




با استفاده از parametric design یا طراحی پارامتری، الگوریتم هایی برای تخمین مساحت نمای ساختمان استفاده می شود که تعداد دقیق پانل های مورد نیاز را برای پوشاندن نما محاسبه می کند. از آنجایی که نمای ساختمان دارای پپچ و خم های زیادی است این نوع دیزاین به سهولت پیاده‌سازی پروژه کمک شایانی می کند.

در حال حاضر این پروژه در حال ساخت است و انتظار می رود کاربری ناحیه خیابان Kilda Road  ملبورن به به کلی تغییر دهد.





تعداد بازدید : 2317

ارسال نظر

ارسال