نمای پارامتریک ساختمان مسکونی-تجاری با موزاییک‌های رنگی

  • سه شنبه 9 مهر 1398 ساعت 16:30

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: در طراحی ساختمان‌های امروزی، نما یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به‌شمار می‌رود زیرا چارچوبی برای نمایش سایر اجزای ساختمان محسوب می‌شود ضمن اینکه علاوه بر محافظی برای بیرون ساختمان در برابر عوامل جوی وظیفه ایجاد ارتباط متناسب بین درون و بیرون ساختمان را بر عهده دارد.
نمای پارامتریک ساختمان مسکونی-تجاری با موزاییک‌های رنگی

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از گروه معماری آرل، نمای ساختمان‌ها به عنوان جزئی از کل بر شکلگیری فضاهای شهری نقش دارند و تأثیرشان بر کل شهر پیداست از این رو امروزه طراحان، زمان زیادی را صرف طراحی نما می کنند و با طراحی با متریال‌های جدید و سبک‌های دوستدار محیط زیست سعی بر ایجاد تغییرات برای اصلاح و زیباسازی فضاهای شهری و ایجاد تناسب با فضاهای داخلی برای ورود نور مناسب دارند.

از سوی دیگر موزاییک یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی می‌باشد که در قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شود که در نمای این ساختمان واقع در سیدنی از موزاییک‌های رنگی استفاده شده این ساختمان یک بنای مسکونی-تجاری 14 طبقه است که با استفاده از پنجره‌های زاویه‌دار از موزاییک‌هایی با پالت رنگ‌های روشن برای ایجاد شادی و زندگی در نما استفاده شده است. این نما دارای اهداف زیست محیطی است این سایت با بناهای بلند احاطه شده است و جنبه شمالی آن محدود است .

برای طراحی نما و نورگیرها از مدل‌سازی پارامتریک برای محاسبه زاویه و جهت خورشید در ساعات مختلف روز استفاده شده و بر این اساس زاویه پنجره‌ها شکل گرفته است.

معماری پارامتریک یک پروسه بر پایه تفکر الگوریتمیک می‌باشد که یک سری پارامتر و قوانین همراه یکدیگر، روابط بین هدف طراحی و نتیجه طراحی را تعریف و روشن می‌کنند. طراحی پارامتریک یک پارادایم طراحی است که در آن روابط بین المان ها، تکثیر هندسه و فرم‌های پیچیده را رقم می‌زند.

کلمه پارامتریک از مبحث معادله پارامتریک در ریاضیات منشا می‌گیرد که توجه به تغییر نیروهای حاکم مانند آب و هوا، جهت‌دهی، فرهنگ و کاربری همیشه بخش مهمی از پروسه طراحی است .استفاده از هندسه پارامتریک برای تقویت منظره خیابان علاوه بر زیبایی به طرز چشمگیری نور اضافی را به فضا وارد می‌کند و مانند مجسمه‌ای زیبا اما کاربردی در فضای شهر نمایان می‌گردد.


تعداد بازدید : 960

ارسال نظر

ارسال