رئیس اتاق تعاون ایران:

نمایشگاه صنعت ساختمان موجب کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید مسکن می‌شود

  • دوشنبه 24 شهریور 1399 ساعت 14:49

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رئیس اتاق تعاون ایران، ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی و فراهم کردن بستر دستیابی تولیدکنندگان به بازارهای صادراتی را از جمله اهداف برگزاری بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان عنوان کرد و برگزاری نمایشگاه را در افزایش تولید مسکن و کاهش قیمت تمام شده مؤثر دانست.
نمایشگاه صنعت ساختمان موجب کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید مسکن می‌شود

 

 

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از عصر ساختمان، بهمن عبدالهی در حاشیه افتتاح بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان و نهمین نمایشگاه آسانسور، پله برقی، بالابرها و قطعات و تجهیزات جانبی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست وزارت صمت برگزار شد، اظهار کرد: در نمایشگاه امسال بالغ بر 450 شرکت داخلی در حوزه‌های مختلف صنعت ساختمان مشارکت داشته و تعداد زیادی از نمایندگان شرکت‌های خارجی که کشورهای آنها به‌دلیل محدودیت سفر امکان حضور نداشتند در نمایشگاه حضور پیدا کردند که با توجه به تنوع و گستردگی صنوف صنعت ساختمان این تعداد از نظر ما مثبت و قابل توجه بود.

وی افزود: همچنین هیأت‌های تجاری از کشورهای هدف صادراتی از جمله سوریه، ترکیه، عراق و افغانستان، عمان و امارات و تولید کنندگان، کنشگران، تعاونگران و فعالان صنعت ساختمان کشور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شرکت کرده‌اند.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به رشد کمی و کیفی بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار کرد: در بحث برگزاری و افتتاح اولویت اول ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور کنترل شده و با فاصله اجتماعی حاضرین بود و با تمهیداتی که در این خصوص اتاق تعاون به‌عنوان مجری برگزاری نمایشگاه پیش‌بینی کرده بود تیم پزشکی و غربالگری استقرار یافت تا بازدیدکنندگان با سهولت بهتری از نمایشگاه بازدید کنند.

عبدالهی افزود: مسأله بعد حضور متخصصین امر در نمایشگاه امسال است و بازدید به‌صورت عمومی نیست بلکه متخصصان صنعت ساختمان می‌توانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند و باقی علاقمندان از طریق فضای مجازی و اینترنت می‌توانند از پخش آنلاین نمایشگاه استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص تأثیر برگزاری نمایشگاه در کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن به‌ویژه مصالح ساختمانی اظهار کرد: از برگزاری نمایشگاه امسال سه هدف را دنبال می‌کنیم؛ اول معرفی تولیدات صنعتی کشور تا تولیدکنندگان فرصت عرضه محصولات و توانمندی‌های خود را داشته باشند. دوم بحث مارکتینگ و بازاریابی و فروش محصولات چه در حوزه بازارهای داخلی چه خارجی و بین‌المللی که با توجه به شعار جهش تولید و تأکید بر توسعه صادرات هدف مهمی برای ما در سال جاری محسوب می‌شود و باید زمینه برای دستیابی تولیدکنندگان به بازارهای جهانی و صادراتی را فراهم‌ کنیم.

رئیس اتاق تعاون ایران ادامه داد: سومین هدف ما بررسی و کمک به ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی کشور است. تولید محصول یک بحث و کیفی بودن آن بحث دیگری است که باید توامان دیده شود لذا تولیدکنندگان با عرضه محصولات و رقابت با یکدیگر در سطح افزایش کیفی محصولات خود می‌توانند اهتمام داشته باشند.

به‌گفته عبدالهی برگزاری این نمایشگاه در حوزه مسکن می تواند به تسهیل تامین نیازمندی‌های تولیدکنندگان و افزایش تولید مسکن و کاهش قیمت تمام شده آن کمک کند.

وی در پاسخ با سوال دیگر ایسنا در خصوص آغاز ساخت مسکن کارگری در شهرک‌های صنعتی گفت: مقدمات اولیه انجام شده و به‌خوبی پیش رفته و از ماه آینده کار را با جدیت شروع خواهیم کرد.

رئیس اتاق تعاون در پایان از حضور بیش از 40 شرکت تعاونی فعال در حوزه مسکن و مصالح ساختمانی در این نمایشگاه خبر داد.

تحقق شعار "جهش تولید" و معرفی فرصت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در صنعت ساختمان، لزوم رونق اقتصادی و توسعه‌ کسب و کار در شرایط رکود حاکم بر بخش مسکن، استفاده از ظرفیت‌ها، دانش و توان داخلی در برآوردن نیازهای داخلی در شرایط سخت تحریم و اتکا به دانش بومی‌سازی شده با معرفی آخرین دستاوردهای داخلی از اهداف برگزاری بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان بود.

 


تعداد بازدید : 461

ارسال نظر

ارسال