واردات کالاهای مشابه صنایع پروفیل upvc در و پنجره از ترکیه داریم/ کارخانه‌های داخلی با ۳۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت دارند

رئیس انجمن صنایع پروفیل upvc در و پنجره ایران

  • سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت 15:7

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رئیس انجمن صنایع پروفیل upvc در و پنجره ایران با بیان اینکه واردات کالاهای مشابه صنایع پروفیل upvc در و پنجره از ترکیه داریم، گفت: کارخانه‌های داخلی با ۳۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت دارند.
واردات کالاهای مشابه صنایع پروفیل upvc در و پنجره از ترکیه داریم/ کارخانه‌های داخلی با ۳۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت دارند

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما حسین طوسی درباره وضع فعالان صنایع پروفیل و در و پنجره اظهار کرد: اعضای انجمن از فعالان تولید در این مجموعه صنعتی هستند و با تمام تلاش در حال خدمت به تولید ملی هستند.

وی با اشاره به اینکه بازار صنایع پروفیل upvc در و پنجره با مشکلات زیادی مواجه است، تصریح کرد: در شرایط فعلی رکود در بازار به‌ویژه در حوزه ساختمان مشکلات ما بسیار بیشتر از گذشته شده است.

رئیس انجمن صنایع پروفیل upvc در و پنجره ایران با تأکید بر اینکه واردات کالاهای مشابه صنایع پروفیل upvc در و پنجره از ترکیه داریم، اضافه کرد: این معضل جدی مشکلات ما را افزون کرده است و مشکلات بر سر راه فعالان ما را افزایش داده است.

طوسی با بیان اینکه کارخانه‌ها ما با ۳۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت دارند، تصریح کرد: در برخی مواقع هم این ظرفیت‌ها به زیر ۳۰ درصد می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه این شرایط تولید به‌هیچ‌عنوان برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد، اضافه کرد: هزینه‌های تولید بالا است و شرکت‌ها با ضرر و زیان مواجه هستند.

رئیس انجمن صنایع پروفیل upvc در و پنجره ایران با اشاره به اینکه باید تسهیلات در اختیار این شرکت‌ها که با وجود رکود در بازار برای سرپا نگه‌داشتن کارخانه‌های خود و خدمت به تولید ملی در شرایط رکود چنین تلاشی دارند، قرار بگیرد، افزود: زیرا آن‌ها دنبال حفظ اشتغال و تولید هستند و کارخانه‌ها خود را تعطیل نکرده‌اند.

طوسی با بیان اینکه اگر هم پولی به ما نمی‌دهند، لااقل در مباحث مالیاتی و تأمین اجتماعی رعایت حال ما را کنند، تصریح کرد: این شرکت‌ها نیاز به حمایت دارند.

وی با تأکید بر اینکه بخش دیگر مشکلات ما به تهیه مواد اولیه از شرکت‌های پتروشیمی برمی‌گردد، اضافه کرد: عرضه به‌طور مرتب انجام نمی‌شود و شرایط بورس مطلوب نیست.

رئیس انجمن صنایع پروفیل upvc در و پنجره ایران با اشاره به اینکه شرکت‌های پتروشیمی اروند و بندر امام خمینی (ره) و غدیر محل تولید مواد اولیه هستند، تصریح کرد: گریدهای مدنظر ما را هم تولید می‌کنند ولی اولویت آن‌ها با صادرات است.

طوسی با بیان اینکه قیمت خرید مواد اولیه از شرکت‌های پتروشیمی برای ما بالاست، اضافه کرد: پی وی سی موردنیاز را با قیمت بالاتر از نرخ صادرات از شرکت‌های پتروشیمی خریداری می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های پتروشیمی برای صادرات ارزش‌افزوده نمی‌پردازند، اظهار کرد: این مسأله باعث شده است تا ما پی. وی. سی مورد نیاز را با قیمت بالاتر از نرخ صادرات از شرکت‌های پتروشیمی خریداری کنیم.


تعداد بازدید : 801

ارسال نظر

ارسال