واکنش صفحات HPL نسبت به آتش چگونه است؟

  • شنبه 1 مهر 1396 ساعت 11:33

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: در نوع صفر یا معمولی، صفحات اچ پی ال دوام بالایی در آتش و تخریب ناشی از آن از خود نشان داده اند.
واکنش صفحات HPL نسبت به آتش چگونه است؟

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: در سطح بعدی یعنی سطح شماره یک، ماده ی افزودنی به سطح صفحات اچ پی ال اضافه می شود که آن را کاملاً در برابر آتش مقاوم سازی می کند. البته این نوع متریال در نماهای خاص که مقاومت بالایی می‌طلبند مانند کارخانه ها و انبارهای نگهداری مواد مشتعل کاربرد بیشتری دارند.

به طور کلی صفحات اچ پی ال یکی از مقاوم ترین متریال ها در برابر آتش سوزی هستند.

دو نوع استاندارد برای طبقه‌بندی مقاومت این صفحات در برابر آتش وجود دارد. نوع صفر و یک.

در نوع صفر یا معمولی، صفحات اچ پی ال دوام بالایی در آتش و تخریب ناشی از آن از خود نشان داده اند.

این نوع متریال، ارگانیک است و به طور طبیعی در برابر سوختگی و حرارت آسیب پذیری بالایی دارد. حتی اگر به طور مستقیم در برابر شعله قرار گیرد، باز هم تا تخریب پذیری فاصله ی زیادی دارد.

اما در سطح بعدی یعنی سطح شماره یک، مادة افزودنی به سطح صفحات اچ پی ال اضافه می شود که آن را کاملاً در برابر آتش مقاوم‌سازی می کند. البته این نوع متریال در نماهای خاص که مقاومت بالایی می‌طلبند مانند کارخانه‌ها و انبار‌های نگهداری مواد مشتعل کاربرد بیشتری دارند.

استاندارد خاصی برای مقاومت در برابر آتش وجود ندارد، اما گزینة مقاومت در برابر شعله در ارزیابی کلی متریال های مناسب برای نما استفاده می شود.

برای استفاده در نماهای معمولی، استاندارد کلی صفحات اچ پی ال یا CE کفایت می کند. همچنین نوع دیگری از استاندارد در اتحادیه اروپا با نام CPR برای نمای ساختمان وجود دارد که معیارهایی چون ایمنی، صرفه‌جویی در انرژی و دوام را محاسبه می کند.

برای استفاده از اچ پی ال در حواشی سازه مانند چارچوب درب ها به داشتن این استاندارد ها نیازی نیست. به‌طورکلی با در نظر گرفتن این فاکتورها، هنگام استفاده از نمای اچ پی ال می توانید از جنبة مقاومت در برابر آتش‌سوزی کاملاً خاطر جمع باشید. چه اچ پی ال نوع ۰ یا ۱، برای شما نمای مقاومی فراهم خواهند ساخت.






تعداد بازدید : 962

ارسال نظر

ارسال