وزن بصری در طراحی نما

  • چهارشنبه 16 اسفند 1396 ساعت 15:27

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: رعایت توازن و وزن بصری را با کمک ترازوی وزنی نمای ساختمان و ایجاد قاب بندی های مناسب می‌توان ایجاد کرد. در این بخش بیشتر به بحث رنگ‌ها و متریال‌ها و شرایطی که در وزن بصری نمای ساختمان ایجاد می‌کنند اشاره می‌شود. طراحی نما امری تخصصی است که بدون داشتن علم و دانش لازم و همچنین تجربة کافی نمی‌توان از عهده آن برآمد. با نماوین همراه باشید...
وزن بصری در طراحی نما

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما: رعایت توازن و وزن بصری را با کمک ترازوی وزنی نمای ساختمان و ایجاد قاب بندی‌های مناسب می‌توان ایجاد کرد. در این بخش بیشتر به بحث رنگ‌ها و متریال‌ها و شرایطی که در وزن بصری نمای ساختمان ایجاد می‌کنند اشاره می‌شود. طراحی نما امری تخصصی است که بدون داشتن علم و دانش لازم و همچنین تجربة کافی نمی‌توان از عهده آن برآمد. با نماوین همراه باشید...

· رنگ در ایجاد فضای متوازن بصری:

علاوه بر اینکه می‌توانید از قاب‌بندی‌ها در ایجاد وزن بصری متعادل برای نمای ساختمان بهره ببرید، می‌توانید از رنگ‌ها نیز در این زمینه کمک بگیرید. اگر درطراحی نما احساس می‌کنید وزن یک طرف ساختمان از طرف دیگر آن بیشتر است می‌توانید با جایگذاری رنگ‌های مناسب در طرف کم وزن این خلأ را جبران نمایید. رنگ‌ها در نمای ساختمان باعث می‌شوند مخاطبان هدف بیشتری جذب نما شوند. رنگ‌های تیره می‌توانند عمق کار را بیشتر کنند و با در نظر گرفتن فضاسازی‌هایی که برای نمای ساختمان پیشنهاد می‌شوند طراحی نما را با وزنی مناسب به مرحله اجرا بگذارند.


\

· متریال ها و تأثیر آنها در وزن بصری نما:

همیشه سعی کنید از متریالی استفاده کنید که از قبل با بحث‌های کارشناسی انتخاب شده‌اند. خرید با عجله شما در بخش متریال طراحی نما ممکن است ضررهای جبران‌ناپذیری را به نمای ساختمان وارد کند. اگر ساختمان شما در بخش نما از هماهنگی بصری خارج شود با هیچ المانی نمی‌شود آن‌ را جبران کرد. برای این منظور متریال‌هایی که رنگ‌های نزدیک به هم دارند را برای پر کردن فضاهای خالی از وزن پیشنهاد می‌دهیم. به‌عنوان مثال سنگ‌های تراورتن تیره یا شکلاتی علاوه بر اینکه قابلیت استفاده در نمای اصلی را دارند می‌توانند به‌عنوان حاشیه‌هایی از نما نیز کار شوند. زمانی که قاب‌بندی شما با متریال آجر کار شده است و می‌خواهید وزن بصری در نما را ایجاد کنید.

· فرم و چیدمان متریال ها:

شما با استفاده از فرم‌بندی در طراحی نما می‌توانید وزن بصری خوبی به سطح نما دهید. اینکه شما از چه فرم‌هایی برای نما استفاده می‌کنید کاملاً سلیقه‌ای است. ولی در نظر داشته باشید که فرم‌های پیچیده باعث سردرگمی مخاطبانتان می‌شود. هر چه فرم استفاده شده در طراحی نما ساده‌تر باشد و سعی کنید با قاب‌بندی‌ها و استفاده از متریال‌های مناسب وزن بصری را ایجاد کنید بهتر است. فرض کنید ساختمان شما دارای 5 طبقه ارتفاع از پیلوت می باشد. شما می توانید 2 طبقه اول را با یک فرم خاص و 3 طبقه بعدی را با فرم دیگری طراحی کنید. به این شرط که هماهنگی در کل نما را داشته باشید. اگر این نکته به ذهن مخاطب برسد که ساختمان شما تجزیه شده است، شکست را در طراحی نما تجربه کرده‌اید. اجازه دهید مخاطبان شما سادگی در فرم را با استفاده از رنگ‌ها درک کنند. مخصوصاً در ساختمان‌های مسکونی کم واحد تبعیت از این قوانین نانوشته ضروری است.


تعداد بازدید : 1075

ارسال نظر

ارسال