پانلی با طرح کاغذ برای نما

  • شنبه 6 اردیبهشت 1399 ساعت 16:10

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: برای بازسازی نمای یک مدرسه در Leioa در کشور اسپانیا از پانل‌هایی به شکل کاغذ مچاله‌ استفاده شده است. همانطور که در تصاویر هم مشاهده می‌کنید نمای این مدرسه از نزدیک شبیه به کاغذ مچاله شده و از دور شبیه به سنگ‌ طبیعی است.
پانلی با طرح کاغذ برای نما

به‌گزارش باشگاه در و پنجره و نما به‌نقل از خانه دات کام، در این پروژه قصد بر این بوده که نما نزدیکی زیادی با سنگ طبیعی داشته باشد. به‌همین علت بجای استفاده از سنگی مثل سنگ phyllite، از بتن پلیمری استفاده شده که نسبت به آن از وزن کمتری برخوردار است و یک متریال ایده‌آل برای این پروژه محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که وزن هر پانل 33 کیلوگرم در هر متر است.

معماران استودیوی معماری CenergITE Bizkaia، در خصوص این پروژه خاطر نشان کرده‌اند که کاربرد بتن پلیمری در این پروژه تمام معیارهای هدف آنها را برآورده کرده است.

خاطر نشان می‌کنیم که بتن پلیمری، نوعی از بتن است که برای ساخت آن بجای سیمان از پلیمر استفاده می‌شود و ذرات سنگدانه آن با استفاده از پلیمر به یکدیگر می‌چسبند. بتن‌های پلمیری وزن کمی دارند، در برابر خوردگی بسیار مقاوم‌اند، قابلیت جذب آب آنها پایین است و در مقایسه با بتن معمولی مقاومت بسیار بالاتری دارند. همچنین به دلیل قابلیت‌های ویژه‌شان در معماری کاربردهای فراوانی دارند.


تعداد بازدید : 1565

ارسال نظر

ارسال