قاب‌های سرخ رنگ فلزی پنجره، زینت بخش نمای ساختمان

پنجره زینت بخش نمای ساختمان

  • یکشنبه 22 مرداد 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: تنها زینت این نمای ساختمان که در ملبورن استرالیا قرار دارد، طراحی منحصر به فرد پنجره‌های آن است که نمای ساختمان را از یکنواختی خارج کرده و به آن هویت جدیدی بخشیده است.
پنجره زینت بخش نمای ساختمان

باشگاه در و پنجره و نما: یکی از راه های مهم برای زیبایی و تحرک بخشی به نمای ساختمان، تزیین پنجره هاست.

استفاده از قاب های زیبا و به کار بردن کمی سلیقه در طراحی پنجره های نمای ساختمان می تواند به نمای سادة شما تحرک و جذابیت ببخشد.

همانطور که می‌بینید، تنها زینت این نمای ساختمان که در ملبورن استرالیا قرار دارد، طراحی منحصر به فرد پنجره های آن است که نمای ساختمان را از یکنواختی خارج کرده و به آن هویت جدیدی بخشیده است.

این بنای مسکونی که در کنار باغچه کوچکی واقع شده، یک بنای قدیمی بود که مجدداً بازسازی شده و مورد استفاده قرار گرفت. از این رو سازه شکل نا منظم و عجیبی پیدا کرده است.

طراح در اینباره گفت: «چالش اصلی برای ما، گرد کردن فضایی بود که قبلا شکل مستطیل مانند داشت که از آن سربلند بیرون آمدیم».

همچنین وجود باغ کوچک در اطراف سازه علاوه بر تلطیف هوا باعث می شود نور به فضای ساختمان کناری نیز راه یابد.

این ساختمان دو طبقه و نا منظم در قسمت عقبی به یک حیاط خلوت منتهی می‌شود که با شیشه‌های دوجداره پوشانده شده و عایق گرما و صداست. در عین حال ساکنین می توانند از نوز روز و فضای بیرون استفاده کنند.

برای حفظ هماهنگی، برای تمام پنجره ها از قابل یکسان استفاده شده است.

این خانه اخیرا برای جوایز معماری سالانه ویکتوریا انتخاب شد که یکی از معتبرترین جوایز معماری در استرالیاست و به طرح های برتر و خلاقانه تعلق میگیرد.


تعداد بازدید : 3964

ارسال نظر

ارسال