پنل خورشیدی خانگی پیشرفته قابل استفاده در نما و پنجره ها

  • دوشنبه 9 مرداد 1396

اخبار => اخبار

باشگاه در و پنجره و نما: وقتی صحبت از انرژی می شود هیچ کس نمی تواند با قطعیت آینده را پیش بینی کند، اینکه چه تغییرات بزرگی در انتظار انرژی و مصرف آن بوسیله مردم است. مدل های جدید پنل خورشیدی خانگی قابل استفاده برای عموم مردم، از دید بسیاری آینده انرژی روی زمین را شکل خواهند کرد.
پنل خورشیدی خانگی پیشرفته قابل استفاده در نما و پنجره ها

باشگاه در و پنجره و نما: در بیشتر شهرهای بزرگ و پرجمعیت جهان برای صرفه جویی در مصرف انرژی، دولت به کمک افرادی می آید که قصد نصب پنل های خورشیدی را داشته باشند. به بیان دیگر برای آنها امتیازاتی در نظر می‌گیرد، برای مثال ۳۰ درصد از میزان مالیات خانوارهایی که از انرژی پاک استفاده می کنند کاسته می شود و به‌بعلاوه وامی نیز جهت کمک به افرادی که قدرت مالی خرید پنل های خورشیدی را ندارند، پرداخت می‌شود بسیاری از مؤسسه های نیمه وقت نیز در پروسه نصب پنل به خریداران مشاوره و راهنمایی می دهند تا بهترین شرکت نصب‌کننده خصوصی را در شهر خود پیدا کنند. جالب تر اینکه خود شرکت های ارائه دهنده پنل های خورشیدی طرح لیزینگ نیز برای مشتریان در نظر گرفته اند تا در یک بازه زمانی طولانی، کل هزینه خرید و نصب، پرداخت شود.

شاید شما هم دید مبهمی نسبت به پنل های خورشیدی داشته باشید، پنل های گران قیمت بزرگ و مستطیلی شکل با صفحه منعکس کننده به رنگ آبی و سیاه که یک محیط بزرگ شاید کل پشت بام را می گرفتند تا انرژی پاک و بدون دردسر ساختمان را تأمین کنند. اما مدل های جدیدی که به بازار جهانی وارد شده اند از لحاظ ظاهری و باطنی با پیشرفت چشمگیری روبرو شده اند تا جایی که حتی نمای ساختمان نیز با پنل های خورشیدی پوشیده می شود؛ این پنل های جدید حتی قیمت پایین تری نسبت به مدل های قدیمی دارند. همین موضوع می تواند عاملی بسیار تأثیرگذاری بر حرکت مردم به سوی این انرژی پاک باشد. در شکل های زیر مشاهده می کنید که چگونه از پنل خورشیدی در نمای ساختمان استفاده شده است.

طرح بسیار جالب دیگر برای پشت بام خانه های ویلایی طراحی شده است. همانطور که می دانید بام خانه هایی ویلایی شیب دار یا به اصطلاح شیروانی بوده و عمدتاً با شینگل یا سفال بام پوشانده می شوند اما هم اکنون پنل های خورشیدی جدید طوری طراحی شده اند که دقیقاً مانند آجرهای سفالی روی سقف خانه های ویلایی یا به طور کلی خانه های موجود در شمال را می پوشانند. جالب است بدانید تعداد ۵۰۰ عدد از این شینگل های خورشیدی قادرند تا ۵٫۸ کیلووات انرژی تولید کنند که حتی بیش از نیاز سه یا چهار خانواده پرجمعیت است.

یکی دیگر از مکان هایی که جدیدا برای نصب پنل های خورشیدی انتخاب شده اند سایبان های دم درب ورودی منزل یا آلاچیق ها هستند. موضوع بسیار جالب در مورد این پنل های سایبانی، انجام سه کار در آن واحد است. این پنل ها علاوه بر تولید انرژی، سایه ای خنک در فضای داخل ایجاد می کنند و همچنین از ورود آب هنگام بارندگی به داخل خانه یا پارکینگ جلو گیری می کنند. هر چند تعداد پنل هایی که بروی سایبان نصب می شود کمتر است اما به اندازه کاملا مناسبی انرژی برق تولید می کنند که می تواند نیاز خانوار را پوشش دهد. البته مشخص است که سایبان‌های بزرگ به دلیل داشتن مساحت بیشتر، انرژی برق بیشتری تولید می کنند.


تعداد بازدید : 6079

ارسال نظر

ارسال